قدردانی حماس از موضع مسیحیان فلسطین در آستانه سال نو میلادی

قدردانی حماس از موضع مسیحیان فلسطین در آستانه سال نو میلادی
دوشنبه 4 دی 1402 - 01:39

جنبش حماس به مناسبت اعیاد مسیحیان فلسطین (کریسمس) در میان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین بیانیه صادر کرد.

العالم-فلسطین اشغالی

در این بیانیه آمده است، اعیاد مسیحیان فلسطین امسال در پرتو حملات مستمر رژیم اشغالگر صهیونیستی بر تمامی اجزای ملت فلسطین فرا می‌رسد که تمامی قابلیت آنها اعم از مساجد و کلیساها و نیز وجودش در سرزمین خود را هدف قرار می‌دهد و در سایه سکوت و تبانی بین‌المللی به رهبری دولت آمریکا جنایت‌های وحشتناکی مرتکب می‌شود که تاریخ نظیرش را ندیده است. دولت آمریکا شریک این جنایات است.

به نقل از روسیا الیوم، جنبش حماس در ادامه این بیانیه از موضع مسیحیان قدردانی کرد که تصمیم گرفتند جشن‌های سال نو خود را تنها به انجام شعائر دینی محدود کرده و در کنار مردم غزه بایستند که در معرض حملات وحشیانه قرار دارند.

حماس اعلام کرد، این تصمیم نشان می‌دهد ملت فلسطین اعم از مسیحی و مسلمان در مسیر ایستادگی در خاک خود، حفاظت از هویت و نیز مقدسات اسلامی مسیحی خود متحد هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر علیه نوار غزه آغاز کرده و طبق اعلام مقامات در غزه و سازمان ملل تا به امروز ۲۰ هزار و ۴۲۴ شهید برجای گذاشته و زیرساخت‌ها را تخریب کرده است.

جنگ غزه باعث شده تا مسیحیان فلسطین از برگزاری مراسم‌های شاد خود به مناسبت سال نوی میلادی صرف‌نظر کرده و مراسم شب سال نو را این بار به دعا و مناجات برای پایان یافتن حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی سپری کنند.

مسیحیان فلسطینی امسال برخلاف سنت هر ساله خود، شب کریسمس را غرق در اندوه سپری کرده و با روشن کردن شمع، برای پایان حملات علیه غزه دعا کردند.

در گزارش خبرگزاری رویترز از مراسم شب کریسمس در «کلیسای مهد» واقع در شهر «بیت‌لحم» آمده که با شهادت بیش از ۲۰ هزار نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، فلسطینیان کرانه باختری که اکثریت جمعیت این منطقه را به خود اختصاص داده‌اند نیز سوگوار هستند.

پربیننده ترین خبرها