حمله نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا به دولت بایدن

حمله نماینده فلسطینی‌تبار کنگره آمریکا به دولت بایدن
دوشنبه 4 دی 1402 - 20:07

قانون‌گذار دموکرات آمریکایی در راستای محکومیت سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، وی را به حمایت مالی از قتل عام در غزه متهم کرد.

العالم - آمریکا

«رشیده طلیب» نماینده فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی جدید با هدف حمایت از غیرنظامیان غزه، دولت بایدن را به حمایت مالی از قتل‌عام نیروهای رژیم صهیونیستی در این منطقه متهم کرد.

به گزارش «نیوزویک»، طلیب، در حالی که گزارش مبتنی بر کشته‌شدن ۱۱ غیرنظامی فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود، دولت آمریکا را به دلیل حمایت مالی از قتل‌عام‌های غزه مورد انتقاد قرار داد.

همزمان با تداوم درگیری‌های شدید بین رژیم صهیونیستی متحد آمریکا و گروه‌های‌ حماس در نوار غزه، درخواست‌ها برای پایان دادن به تداوم درگیری‌ها افزایش پیدا کرده است. طلیب در ماه نوامبر، اظهارات جنجالی را در باب فعالیت‌های رژیم صهیونیستی مطرح کرد که موجب شد از سوی مجلس نمایندگان آمریکا محکوم شود.

انتقادات از طلیب تحت تاثیر حمایت‌های وی از شعار «از رودخانه تا دریا» و «فلسطین آزاد» و فراخوانش برای پیوستن قانون‌گذاران آمریکایی به طرح برقراری آتش‌بس در غزه مطرح شد.

به گفته مقامات وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰ هزار نفر جان باخته‌اند و نزدیک به 53 هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اظهارات ضدآمریکایی طلیب در حالی مطرح می‌شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی عنوان کرده است، تا زمان نابودی حماس و آزادی تمامی اسرای صهیونیستی به جنگ در نوار غزه ادامه می‌دهد. طلیب کشتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه را «نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها» عنوان کرده است.

طلیب در صفحه اینستاگرامش، خشونت‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی از سوی نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و جدیدترین گزارش مربوط به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل را برای محکومیت بیشتر اقدامات رژیم صهیونیستی به اشتراک گذاشت.

گزارش مذکور در تاریخ ۲۰ دسامبر منتشر شد و در آن به این موضوع اشاره شد که ۱۱ تن از غیرنظامیان فلسطینی در محله الرمال نوار غزه در مقابل چشم خانواده‌هایشان از سوی رژیم صهیونیستی کشته شدند.

طلیب با اشاره به این گزارش منتشر شده از دولت آمریکا به دلیل «تامین مالی این قتل عام ها» انتقاد کرده است و در پیج اینستاگرامش نوشته است: این موضوع غیرقابل تحمل است و باید همه ما را عصبانی کند که کشورمان این کشتارها در غزه را تامین مالی می‌کند.

حادثه مربوط به شهادت ۱۱ غیرنظامی در تاریخ ۱۹ دسامبر رخ داده است و دفتر حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به آن در مورد وقوع جنایت جنگی گسترده در پی هدف قرار دادن و کشتار عمدی غیرنظامیان به دست نیروهای صهیونیستی هشدار داده است.

طلیب در جریان پست اینستاگرامی دیگری هم نتانیاهو را به عنوان یک «دیوانه» در ماجرای نسل‌کشی خطاب قرار داده و نوشته است: کشور ما از این دیوانه نسل‌کشی حمایت مالی می‌کند.

بایدن در بحبوحه این درگیری‌ها همچنان در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است و از حق این رژیم برای دفاع از خود حمایت کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها