بدتر شدن وضعیت معیشتی ساکنان غزه + فیلم

سه شنبه 5 دی 1402 - 16:39

خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد شرایط زندگی مردم فلسطین در نوار غزه به دلیل کمبود مواد غذایی و جلوگیری از ورود آن به شمال نوار غزه در حال بدتر شدن است.

العالم فلسطین

براساس گزارش خبرنگار العالم؛ فلسطینی ها بر آتش بس همه جانبه و ورود کمک های بیشتر و خروج کامل اشغالگران از باریکه غزه اصرار دارند.

احمد سهمود در پوشش خبری زنده خود گفت؛ آخرین تحولات بیانگر بدتر شدن تدریجی وضعیت معیشتی است و اگر عملیات بمباران کاهش یافته، اما وضعیت معیشتی مردم فلسطین در باریکه غزه به دلیل کمبود مواد غذایی و آذوقه و مایحتاج اولیه زندگی، پس از ارائه کمک‌های اندک، از گذرگاه رفح و پس از تجمع فلسطینی ها در رفح، علاوه بر جلوگیری کامل از ورود کمک ها به منطقه شمال بسیار ضعیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم غزه در میان شگفتی از خیانت کشورهای عربی و رژیم های عربی، خیانت و سکوت را مساوی با مشارکت در جنایت و قتل عام رژیم اسرائیل در باریکه غزه می دانند. 81مین روز جنگ نوار غزه را پشت سر می گذارند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که اسرائیلی ها بر آتش بس موقت اصرار دارند، فلسطینی ها بر آتش بس همه جانبه، ورود کمک های بیشتر و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه اصرار بیشتری دارند.

سهمود گفت: مردم اینجا به گزینه ها، شرایط و اصول مقاومت فلسطین که بر رژیم اشغالگر اسرائیل تحمیل کرد، پایبند هستند، درست مانند شرایط و نکاتی که مقاومت در آتش بس قبلی پس از آتش بس موقت هفت روزه تحمیل کرده بود.

وی گفت: مقاومت پس از آزادی ده‌ها اسیر فلسطینی اعم از زن و مرد در آتش‌بس قبلی، شروط خود را تحمیل کرد و قطعاً در توافق بعدی که آتش‌بس همه جانبه و عقب نشینی کامل از نوار غزه است ، شرایط خود را تحمیل خواهد کرد.

سهمود با اشاره به اینکه ساکنان در انتظار سرنوشت مذاکرات قاهره و امیدوار به لزوم بازگشت به خانه های خود پس از تجاوزات مستمر به نوار غزه هستند، افزود: البته ارتش اسرائیل چندین ترور و کشتار جمعی علیه غیرنظامیان فلسطینی انجام داد. زیرا فلسطینی ها در اینجا معتقدند که جنگ علیه مقاومت فلسطین نیست، بلکه علیه آنها و علیه فلسطین است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها