اولین واکنش رسمی عراق به حمله آمریکا به پایگاههای نظامی

سه شنبه 5 دی 1402 - 17:57

دولت عراق اعلام کرد  حمله آمریکا به برخی پایگاههای نظامی عراق به شهادت یکی از اعضا و زخمی شدن هجده تن دیگر از جمله غیرنظامیان شد.

العالم - عراق

بغداد حملات آمریکا را محکوم و آن را اقدامات خصمانه توصیف کرد.

وزارت دفاع آمریکا به نوبه خود اعلام کرد نیروی هوایی این کشور به سه تأسیسات عراقی مورد استفاده گردان‌های حزب الله و گروه های وابسته به آن، حمله کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، با تشدید حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در عراق از اواسط اکتبر، پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه از عواقب تجاوزات اسرائیل به نوار غزه در امان نبودند که واشنگتن را نسبت به این حملات و تشدید تنش های منطقه ای ناشی از تجاوز اسرائیل به نوار غزه به واکنش واداشت.

دولت عراق در بیانیه ای حملات آمریکا را محکوم و آن را اقدامات خصمانه ای توصیف کرد که به حاکمیت کشور ضربه می زند.

برخی منابع عراقی به نوبه خود تاکید کردند سه انفجار در شهر الحله مرکز بابل و در منطقه تاج الدین در شمال واسط و منطقه جرف النصر در جنوب بغداد رخ داده است.

به گفته برخی منابع عراقی این حملات منجر به زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی عراق شد که بیشتر آنها از نیروهای وزارت کشور بودند.این حمله همچنین به بخش هایی از دانشگاه بابل در شهر حله در جنوب بغداد خسارات مادی وارد کرد.

مقاومت عراق پیشتر در دو بیانیه جداگانه ، از هدف قرار گرفتن یک پایگاه آمریکایی در روستای الخضرا در میدان نفتی سوریه در حومه دیرالزور و پایگاه الحریر در نزدیکی فرودگاه اربیل در شمال عراق با پهپادها در پاسخ به قتل عام غیرنظامیان در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها خبر داد.

بر اساس آمار گزارش شده توسط یک مقام نظامی آمریکایی، واشنگتن تاکنون بیش از صد حمله به نیروهای خود در عراق و سوریه را از اواسط اکتبر شمارش کرده است.

پربیننده ترین خبرها