بازداشت 1100 فلسطینی در الخلیل توسط رژیم صهیونیستی

بازداشت 1100 فلسطینی در الخلیل توسط رژیم صهیونیستی
سه شنبه 5 دی 1402 - 19:48

خبرنگار العالم در الخلیل گزارش داد  صبح روز سه شنبه جمعیت زیادی از مردم اردوگاه الفوار در جنوب الخلیل پیکر دو شهیدی را که پس از هجوم نیروهای اشغالگر به اردوگاه به شهادت رسیده بودند را تشییع کردند.

العالم فلسطین

خبرنگار العالم افزود: تشییع کنندگان پیش از تشییع دو پیکر، در راهپیمایی گسترده به سمت قبرستان اردوگاه شعارهایی در محکومیت اشغالگران و جنایات علیه مردم سردادند.

وی با اشاره به هجوم نیروهای اشغالگر به اردوگاه و شلیک گلوله های جنگی که منجر به شهادت دو شهید و مجروح شدن چند نفر دیگر شد، خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر همزمان با ورود، کاروان تشییع کننده ورودی اصلی اردوگاه را بستنه و تدابیر نظامی خود را تشدید کردند.

11

خبرنگار العالم به نقل از «باشگاه اسیر فلسطینی»، خاطرنشان کرد: تعداد بازداشتی های فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی در استان الخلیل از 7 اکتبر به بیش از 1100 زندانی از جمله زنان و کودکان رسیده است.

اداره امور زندانیان اعلام کرد نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از عصر دیروز تا صبح سه شنبه حداقل 55 شهروند کرانه باختری از جمله سه زن و دو خبرنگار را دستگیر کردند.

بیانیه مشترک این هیات و باشگاه اسیر فلسطینی صبح روز سه شنبه از تمرکز عملیات دستگیری در استان های بیت لحم و الخلیل خبر داد و بقیه افراد نیز در استان های نابلس، رام الله، طولکرم و طوباس بازداشت شده اند.

این بیانیه حاکی است این دستگیری ها با یورش و سوء استفاده گسترده در شهرها، شهرستان ها و اردوگاه ها، ضرب و شتم شدید، تهدید زندانیان و خانواده های آنان، خرابکاری گسترده و تخریب منازل شهروندان و بازداشت شهروندان به عنوان گروگان همراه بوده است.

تعداد کل دستگیر شدگان پس از هفتم اکتبر به 4785 نفر رسید و این شامل دستگیرشدگان از منازل، از طریق ایست بازرسی نظامی و کسانی است که تحت فشار مجبور به تسلیم خود شدند و کسانی که به گروگان گرفته شده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دستگیری مستمر و فزاینده بی‌سابقه در چارچوب تجاوزات همه جانبه به مردم و نسل‌کشی مستمر در غزه پس از 7 اکتبر است که همه گروه‌ها را به شکلی بی‌سابقه هدف قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها