درخواست کاربران عرب پس از شهادت سید رضی موسوی از ایران؛ پاسخ باید محکم و دردآور باشد!

درخواست کاربران عرب پس از شهادت سید رضی موسوی از ایران؛ پاسخ باید محکم و دردآور باشد!
سه شنبه 5 دی 1402 - 22:08

ترور بزدلانه سردار سید رضی موسوی از باسابقه‌ترین مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی، واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی در جهان عرب را برانگیخت.

العالم ـ جهان اسلام

در جریان حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سردار سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه در سوریه به شهادت رسید.

روز گذشته رژیم صهیونیستی ساعت 16 به وقت تهران با شلیک 3 موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد.

بیوگرافی شهید سید رضی موسوی

درپی شهادت سردار سید رضی موسوی روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: بی‌تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت؛ اطلاعات بیشتر متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

رئیس جمهور نیز با انتشار پیامی اعلام کرد: بی‌تردید این اقدام نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

برخی از گروه‌های مقاومت در فلسطین و عراق و لبنان، به شهادت سردار رضی موسوی مشاور نظامی ایرانی درحمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق واکنش نشان دادند.

جنبش جهاد اسلامی شامگاه دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت ترور ناجوانمردانه سردار سرتیپ شهید سید رضی موسوی از برجسته ترین مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی، اعلام کرد که این فرمانده شهید نقش اساسی و محوری در حمایت از نیروهای مقاومت در منطقه و حمایت از مردم فلسطین، مقاومت و آرمان‌ هایشان ایفا کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین شهادت این فرمانده بزرگ را که «نقش مهمی درحمایت از مقاومت و ارتقای توانمندی‌های آن در عرصه‌های مختلف داشت» به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران صمیمانه تسلیت گفت.

همزمان، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترور آقای رضی موسوی جنایت جدیدی است که اشغالگران اسرائیل مرتکب شده و به سوابق جنایات و حملات این رژیم افزوده شده است.

از سوی دیگر کاربران عرب در شبکه های اجتماعی نیز به ترور سردار سید رضی موسوی توسط رژیم صهیونیستی به صورت گسترده واکنش نشان دادند.

کاربری به نام «مریم جمال» در توییتی تاکید کرد: پاسخ باید همین امشب باشد.

«عبدالوهاب» یکی دیگر از کاربران در تویتر نوشت: سلام و درود خداوند بر او زمانی که زاده شد و زمانی که شهید شد و زمانی که به دیدار خداوند رفت. سلام و درود بر او و بر تمام شهدای مقاومت اسلامی.

کاربری به نام «Laila Laila» گفت: پاسخ باید محکم و دردآور باشد.

برخی کاربران تاکید کردند که شهید سید رضی موسوی شهید راه قدس است.

«NABILAFDL»در تویتر نوشت: سید رضی موسوی شهید راه قدس است.

«محمد روضان» نیز خاطرنشان کرد: سید موسوی شهید راه قدس است. بهشت گوارای وجودش.

«ابو فاضل» نیز گفت: سید رضی موسوی شهید راه قدس.

کاربری به نام «مفتاح العودة لایصدأ» گفت: شهادت مبارکش باشد. او در راه دفاع از اسلام و جهان اسلام خدمت کرد. او سزاوار این افتخار بزرگ(شهادت) است.

«نجاح محمد علی» تحلیلگر عراقی نیز تصویری از سید رضی موسوی در کنار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در تویتر منتشر کرد.

پربیننده ترین خبرها