کشته شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های سه شنبه

کشته شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های سه شنبه
چهارشنبه 6 دی 1402 - 00:06

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی درگیری‌های روز جاری در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی دست کم 9 نظامی کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

«دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه خبر داد که طی درگیری‌های روز جاری در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی دست کم 9 نظامی صهیونیست کشته شدند.

ساعتی پیش بود که ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که طی درگیری‌های 24 ساعت گذشته دست کم 6 نظامی این رژیم در نوار غزه کشته شده و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند.

در همین حال «هرتصی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل سه‌شنبه اذعان کرد که دستیابی به اهداف جنگ غزه آسان نیست.

هالوی گفت که ارتش اسرائیل عملیات‌های خودش را به جنوب و مرکز غزه گسترش داده است. او با وجود این هشدار داد که جنگ «چندین و چند ماه دیگر» ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت: «ما الان تمرکزمان را روی جنوب نوار غزه، یعنی خان یونس، اردوگاه‌های مرکزی و فراتر ازآن قرار داده‌ایم و دستاوردها در شمال نوار غزه را حفظ کرده و به آنها عمق خواهیم بخشید».

در عملیات‌های رژیم اسرائیل در غزه از روز ۷ اکتبر تا کنون که ۸۱ روز از جنگ می‌گذرد نزدیک به ۲۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌ و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. بیشتر شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

عملیات جنگی اسرائیل در حالی در غزه ادامه دارد که بسیاری از کشورها در سراسر جهان، در کنار نهادهای بین‌المللی خواستار آتش‌بس شده‌اند.

رژیم صهیونیستی این عملیات را بعد از آن آغاز کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در پاسخ به هفت دهه اشغالگری این رژیم عملیات موسوم به «طوفان‌الاقصی» را علیه اسرائیل آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

پربیننده ترین خبرها