افشاگری ژنرال بازنشسته صهیونیست درباره جنگ غزه

افشاگری ژنرال بازنشسته صهیونیست درباره جنگ غزه
چهارشنبه 6 دی 1402 - 09:31

یک ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی ادعاهای سخنگوی ارتش این رژیم درباره جنگ غزه و شمار تلفات انسانی در میان نیروهای حماس را زیر سوال برد و تأکید کرد که نابودی این جنبش و تونل‌های آن تقریبا غیرممکن است.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش العربی الجدید، بحران اعتماد در رژیم اسرائیل تشدید شده و نه فقط در میان مسئولان این رژیم، بلکه در میان تمام ساکنان نسبت به رهبران‌شان و نیز ناظران و تحلیلگرانی که از جنگ در غزه سخن می‌گویند، کشیده شده است تا جایی‌که موجب تردیدهایی در مورد تحقق اهداف اعلام‌شده از جمله نابودی حماس و آزادی اسرا گشته است.

رژیم صهیونیستی از همان روز نخست حملات و تجاوزگری به نوار غزه رسانه‌های خود را بسیج کرده است و اطلاعات نادرست و تصاویری جعلی از روند این جنگ ارائه می‌دهند تا "طرح پیروزی" را به تصویر بکشند.

در همین راستا، "اسحاق بریک" ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته طی مقاله‌ای در روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" نوشت:‌ با توجه به اطلاعات و اخباری که از طریق افسران و سربازانی که در نوار غزه از همان آغاز( جنگ) می‌جنگند، نتیجه می‌گیریم که سخنگوی ارتش اسرائیل و تحلیلگران نظامی در کانال‌های تلویزیونی اطلاعات غلطی درباره هزاران کشته‌ در صفوف جنبش حماس و درگیری‌های رو در رو میان نیروهای اسراییلی و آنها ارائه می‌دهد. "

بریک افزود: صحبت‌های سخنگوی ارتش و تحلیلگران را باور نکنید. شمار نیروهای حماس که به دست نیروهای ما کشته شده‌اند، بسیار کمتر هستند. آنگونه که سخنگوی ارتش و تحلیلگران ادعا می‌کنند بیشتر جنگ رو در رو انجام نمی‌شود. بیشتر کشته و مجروحان ما در نتیجه بمب‌ها و موشک‌های ضد زره حماس هستند که آن‌ها را هدف قرار داده ‌است.

این ژنرال بازنشسته ارتش اشغالگر تصریح کرد اعضای حماس از تونل‌ها و از طریق دهانه‌ها خارج می‌شوند و کمین‌هایی را نصب و موشک‌های ضد زره به سمت نیروها و خودروهای نظامی اسرائیلی شلیک می‌کنند و سپس وارد تونل‌ها شده و ناپدید می‌شوند.

او تأکید کرد که ارتش اسرائیلی فعلا هیچ راه‌حلی برای مدیت این جنگ ندارد.

اسحاق بریک در بخشی از این مقاله نوشته است:‌ کاملا مشخص است که سخنگوی ارتش و مسوولان ارشد امنیتی و نظامی می‌خواهند جنگ را به عنوان یک پیروزی بزرگ به تصویر بکشند. به همین دلیلِ آنها رسانه‌ها و خبرنگارانی از شبکه‌های تلویزیونی مختلف را به غزه برده‌اند تا تصویری از پیروزی ارتش را به نمایش بگذارند؛ ایجاد تصویر پیروزی قبل از اینکه حتی به تحقق اهدافمان نزدیک شویم، ممکن است بسیار آسیب زننده باشد.

نابودی تونل‌های حماس سال‌ها طول خواهد کشید و منجر به کشته شدن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها خواهد شد. حتی خود ارتش( اسرائیل) نیز اعتراف کرده که سخن درباره صدها کیلومتر تونل‌های شاخه‌شاخه و فرعی و عمیقی است که برخی از آنها چند طبقه است؛ این تونل‌ها حتی از زیر رفح به سینا نیز وصل شده‌اند.

این ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد: بسیاری از افسران و سربازان شرکت‌کننده در جنگ غزه به من می‌گویند که نابود کردن حماس و جلوگیری از بازآرایی نیروها و سازماندهی‌ آن بسیار دشوار و شاید هم غیرممکن شده است.

پربیننده ترین خبرها