در گفتگو با العالم مطرح شد:

پدر شهید مشهور فلسطینی: پیکر کودکان غزه توسط اشغالگران دزدیده می‌شود + فیلم

جمعه 8 دی 1402 - 14:27

جمال الدره کنشگر فلسطینی، رژیم صهیونیستی را به دزدیدن پیکر کودکان شهید فلسطینی در غزه متهم کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

جمال الدره پدر شهید مشهور فلسطینی محمد الدره طی گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم اظهار داشت که آمریکا خواهان توقف تجاوز به باریکه غزه نیست، چرا که فکر می کند با ادامه تجاوز، مردم غزه وادار به ترک محل زندگی خود می‌شوند اما آنها تحت هیچ شرایطی این کار را نخواهند کرد.

وی افزود: این جنایت ها (اشاره به شهادت فرزندش) تنها در حق من اتفاق نیفتاده بلکه رژیم صهیونیستی هنوز هم به صورت روزانه آن را در حق مردم فلسطین مرتکب می شود. هر روز شاهد کشتارهای متعدد هستیم و این رژیم اشغالگر مردم ما را از غزه و شمال به اجبار مهاجرت داد و ادعا کرد که مناطق مرکزی و جنوبی برای آوارگان امن است اما هیچ امنیتی حتی در این مناطق هم وجود ندارد و عده زیادی طی حملات صهیونیستی در آنجا به شهادت رسیده اند.

الدره که خود نیز درپی بمباران اردوگاه البریج همانند بسیاری دیگر وادار به ترک محل زندگی خود شده، خاطرنشان کرد:‌ رژیم اشغالگر به مردم این اردوگاه اعلام کرد که آنجا را ترک کنند و پیش از اینکه مردم از آنجا خارج شوند اردوگاه را به شدت بمباران کرد. آوارگانی که از این اردوگاه خارج شدند به سمت النصیرات، المغازی، دیر البلح و خانیونس رفتند.

وی با اشاره به اینکه اکنون در اردوگاه البریج فقط پیکر شهدا به چشم می خورد و هیچ کس نمی تواند به آنجا برود، تاکید کرد: در میان این شهدا هیچ رزمنده ای به چشم نمی خورد و همه آنها زنان، کودکان و غیرنظامیان هستند و جهانیان در برابر این نسل کشی سکوت کرده اند.

الدره از دوگانگی جامعه بین المللی در تعامل با رنج فلسطینیان انتقاد کرده و آن را با موضعشان درخصوص اوکراین مقایسه کرد.

وی همچنین رژیم صهیونیستی را به دزدیدن پیکر کودکان شهید و اعضای بدن آنها متهم کرد.

گفتنی است که روز نهم مهر ماه سال ۱۳۷۹ شمسی جمال الدره به همراه پسر ۱۱ ساله‌اش محمد از دست تیراندازی صهیونیست‌ها در غزه فرار کرده و پشت بشکه‌ای سنگر گرفتند، اما صهیونیست‌ها با شلیک مستقیم گلوله محمد را به شهادت رساندند.

پربیننده ترین خبرها