پاسخ حزب‌الله لبنان به ادعای لوفیگارو

پاسخ حزب‌الله لبنان به ادعای لوفیگارو
شنبه 9 دی 1402 - 09:11

واحد رسانه‌ای حزب‌الله لبنان به ادعای روزنامه فرانسوی لوفیگارو درباره آنچه آن را "برخی اسرار عملیات طوفان الاقصی" خوانده بود، پاسخ داد.

العالم- لبنان

به گزارش رای الیوم، واحد رسانه‌ای حزب‌الله، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، گزارش روزنامه لوفیگارو "خیال‌پردازی محض و بی‌اساسی است که تضعیف اعتماد میان جریان‌های مقاومت را هدف گرفته است".

در این بیانیه به اولین سخنرانی "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان بعد از عملیات طوفان الاقصی اشاره شده که طی آن تأکید کرده است: هم تصمیم و هم اجرای عملیات بزرگ طوفان الاقصی صددرصد از سوی فلسطینیان بوده و طراحان، این نقشه را از همه حتی از گروه‌های مقاومت مستقر در غزه پنهان کرده بودند.

واحد روابط رسانه‌ای حزب‌الله تأکید کرد: حزب‌الله هیچ اطلاعی درباره عملیات طوفان الاقصی نداشت.

این بیانیه افزود: جانبداری کامل روزنامه لوفیگارو، اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای آن را به نازل‌ترین مرزها رسانده است.

پیشتر روزنامه لوفیگارو با انتشار گزارشی درباره عملیات طوفان الاقصی که جنبش مقاومت حماس آن را در ۷ اکتبر علیه صهیونیست‌ها اجرا کرد، مدعی شده بود که طرح این عملیات به دو سال پیش بازمی‌گردد و دبیرکل حزب‌الله از اینکه "تهران او را از طرح این عملیات مطلع نکرده بود، گله‌مند است".

این در حالی‌ است که سیدحسن نصرالله در همان سخنرانی خود تأکید کرد که "مخفیانه بودن عملیات باعث موفقیت آن شد و بیان کردن مسائلی از جمله اینکه این عملیات مرتبط به ایران است فقط برای پرت کردن حواس‌ها است".

پربیننده ترین خبرها