گزارش العالم از تشدید اختلافات سران صهیونیست درپی موضعگیری وزیر افراطی نتانیاهو

گزارش العالم از تشدید اختلافات سران صهیونیست درپی موضعگیری وزیر افراطی نتانیاهو
شنبه 9 دی 1402 - 16:32

درپی مخالفت وزیر افراطی دارایی رژیم صهیونیستی با حواله کردن وجوه مالیاتی متعلق به فلسطینیان به حساب تشکیلات خودگردان فلسطین، اختلاف در بین اعضای کابینه این رژیم تشدید شده است.

العالم - فلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در شهر رام الله واقع در کرانه باختری رود اردن، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی افراطی رژیم صهیونیستی در جدیدترین موضعگیری خود گفت: ما به آمریکا و رئیس جمهور آن احترام می گذاریم، اما هرگز سرنوشت خود را به دست بیگانگان نمی سپاریم.

ودیویوی به زعم خود مردم و مبارزان فلسطینی را "تروریست خواند و "افزود: تا زمانی که در موقعیت خود باقی بمانم، حتی یک شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی/ هر چهار شیکل برابر با یک دلار است) به دست تروریست ها در غزه نخواهد رسید.

اسموتریچ این گفته ها را پس از آن مطرح کرد که رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آخر هفته گذشته مکالمه تلفنی «دشواری» با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد تصمیم تل آویو برای عدم پرداخت بخشی از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین به حساب این تشکیلات داشته است.

یک مقام آمریکایی به پایگاه خبری آکسیوس گفت که نتانیاهو با فشار دولت بایدن برای آزاد کردن وجوه مالیاتی یاد شده و مخالفت اسموتریچ مواجه شده است. اسموتریچ تهدید کرده است که اگر چنین کاری انجام شود، استعفا خواهد داد و این امر می‌تواند کابینه ائتلافی نتانیاهو را به خطر بیندازد.

اسموتریچ یکی از افراطی ترین وزیران کابینه نتانیاهو به حساب می آید و خواستار ادامه تجاوز نظامی علیه نوار غزه است. این درحالی است که «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد ارتش و «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژيم اسرائیل که هر دو هم اکنون عضو شورای جنگ این رژیم هستند، از لزوم برقراری آتش بس یا قرارداد مبادله اسیران در این مرحله سخن گفته و معتقدند که این جنگ فراتر از چارچوبی رفته است که بتوان دستاوردی در آن کسب کرد.

پربیننده ترین خبرها