خاخام ضد صهیونیسم: سراسر فلسطین باید آزاد شود/ ژیم صهیونیستی در تامین امنیت یهودیان شکست خورده است

خاخام ضد صهیونیسم: سراسر فلسطین باید آزاد شود/ ژیم صهیونیستی در تامین امنیت یهودیان شکست خورده است
شنبه 9 دی 1402 - 19:41

یک خاخام ضد صهیونیسم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در تامین امنیت یهودیان شکست خورده است، گفت که مسلمانان در طول تاریخ یهودیان را که زیر ظلم و ستم در نجات داده اند و باید "اسرائیل" نابود و سراسر فلسطین آزاد شود.

العالم - فلسطين

بنابر گزارش العربی الجدید، الحنان بیک خاخام ارتدوکسِ ضد صهیونیسم که از 36 سال پیش در انگلیس زندگی می کند، گفت: "به دور دنیا سفر کنید و در نهایت خواهید دید که امروز اسرائیل خطرناک ترین مکان برای یک یهودی است."
وی خاطرنشان کرد که یهودیان "در سراسر جهان حتی در کشورهای مسلمان در صلح و امنیت زندگی می کنند."

این خاخام افزود: "یهودیان در خارج از اسرائیل (سرزمین های اشغالی) نه فقط در غرب بلکه در جهان اسلام نیز در آرامش زندگی می کنند."

وی که یکی از اعضای جنبش یهودی ضد صهیونیستی "نتوری کارتا" است، خاطرنشان کرد که "یهودیان ارتدوکس همیشه مخالف صهیونیسم و ​​تأسیس (رژیم جعلی) اسرائیل بوده اند."

این خاخام یهودی، صهیونیسم را "خیانت به خدا" توصیف کرد و گفت که تأسیس رژیم اسرائیل به طور کلی "خیانت به خدا است و در نهایت با شکست مواجه خواهد شد".

وی تاکید کرد که یهودیان ارتدوکس "علیه اسرائیل می ایستند و منتظر نابودی آن هستند."

بیک گفت که "صهیونیست‌ها همیشه سعی می‌کنند ادعا کنند مسلمانان می‌خواهند همه یهودیان را نابود کرده و به دریا بیندازند" و این ادعاها "چرند" است.

وی تصریح کرد: هرکس کمی از تاریخ اطلاع داشته باشد می داند که یهودیان در کشورهای اسلامی زندگی مناسب و خوبی داشتند و ما به عنوان یهودی در اکثر نقاط جهان مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم و مسلمانان همیشه ما را از این آزار و اذیت نجات دادند.

این خاخام اتهام یهودی ستیزی به مسلمانان را رد کرد و با اشاره به وجود جوامع یهودی در مغرب، تونس، الجزایر، ایران، ترکیه و یمن افزود: با وجود گذشت 75 سال از اشغال سرزمین‌ فلسطین توسط اسرائیل، یهودیان همچنان در صلح در جهان اسلام زندگی می‌کنند.

الحنان بیک علاوه بر اعلام موضع خود علیه صهیونیسم و ​​تأسیس رژیم جعلی اسرائیل، به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دلیل نقش او در «نسل کشی» تل آویو در غزه حمله کرد.
وی با بیان اینکه "نتانیاهو را یهودی نمی‌داند"، گفت: من طاقت دیدن کسی را ندارم که بتواند نسل کشی را مشروع جلوه دهد یا مرتکب آن شود.

این خاخام با اشاره به اینکه حملات رژیم اسرائیل علیه غزه "ابزار واقعی نسل کشی" است، گفت که "صهیونیسم به میزان زیادی باعث یهودی ستیزی شده است."

الحنان بیک درباره عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش حماس در هفتم اکتبر گذشته تأکید کرد که درگیری در فلسطین "با حمله حماس آغاز نشد. این درگیری در 15 مه 1948 آغاز شده است".

وی افزود: "از نظر فلسطینی ها، مسئله از روز نکبت (آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین خود توسط صهیونیستها) آغاز شد که با قتل و نسل کشی آنها همراه بود. "

این خاخام آنچه را در هفتم اکتبر روی داد، "نتیجه" سیاست های رژیم اسرائیل دانست و گفت که قتل و اشغال نمی تواند "جنگ نسل کشی دیگری" را توجیه کند.

خاخام الحنان بیک در اشاره به سرزمین فلسطین تأکید کرد که بر اساس اعتقاد یهودیان ارتدوکس، "یهودیان اجازه ندارند حتی یک وجب از زمین را اداره کنند".

این خاخام خاطرنشان کرد که طایفه وی از به اصطلاح "راه حل دو دولتی حمایت نمی کند، زیرا به ضرورت زوال اسرائیل و آزادی فلسطین از رود (اردن) تا دریای (مدیترانه) معتقد است. مشکل در اشغال و اشغالگران است.".

الحنان بیک تأکید کرد که موضع طائفه وی در مورد تأسیس رژیم جعلی اسرائیل "به معنای کشتن یا تبعید یهودیان نیست، بلکه آنها می توانند به زندگی خود به طور عادی ادامه دهند، همانطور که در مورد یهودیان در سایر کشورهای اسلامی چنین است".

پربیننده ترین خبرها