برگزاری چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی درعراق؛

رئیس حشد الشعبی: حاج قاسم باعث شد مقاومت بتواند در برابر سلطه جهانی بایستد

يکشنبه 10 دی 1402 - 17:49

رئیس حشد الشعبی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: حاج قاسم باعث شد مقاومت بتواند در برابر سلطه جهانی بایستد.

العالم – عراق

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، مراسم چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق با حضور شخصیت های مختلف سیاسی و نیروهای الحشد الشعبی برگزار شد.

دراین مراسم فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی در سخانی گفت: نمی‌توان انکار کرد که در دو یا سه دهه گذشته، شخصیت حاج قاسم به ‌ویژه در تشکل‌های سیاسی و امنیتی و حوادث منطقه تاثیر بسیار زیادی داشته است و باعث شد مقاومت بتواند در برابر سلطه جهانی بایستد.

نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر اسبق عراق نیز در این مراسم گفت: اگر تلاش حاج قاسم سلیمانی نبود، نمی ‌توانستیم سلاح تهیه کنیم یا حتی سلاح هایی که از کشورهای دیگر خریداری کرده بودیم را وارد کنیم، هر روز که درخواست سلاح می ‌کردیم با تلاش حاج قاسم فردای آن روز سلاح می رسید و می توانستیم محاصره تحمیلی را بشکنیم.

سفیر ایران در عراق نیز در این مراسم با یادآوری دوران اشغال استان های عراق از سوی داعش، خاطرنشان کرد: نقشه حامیان داعش تشکیل دولتی برای این تروریستها بود و اگر فتوای جهاد کفایی از سوی مرجعیت در نجف اشرف نبود، این توطئه تحقق می یافت.

وی افزود: نقشه حامیان خارجی داعش این بود که برای طولانی مدت حکومت رعب و وحشت را بر بخش‌هایی از خاک عراق ایجاد کنند، اما طومار این گروه تروریستی با فداکاری‌های فراوان و به برکت فتوای مرجعیت عاقل و شجاع در نجف اشرف که منجر به تشکیل حشد الشعبی شد، در هم پیچیده شد.

پربیننده ترین خبرها