سردار سلامی: ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود

سردار سلامی: ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود
دوشنبه 11 دی 1402 - 14:00

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود، گفت: ایران قوی آن است که براساس ارزش‌های متعالی مکتب اسلام و تکیه بر اندیشه‌های درونی دانشمندان خود شکل گرفته باشد.

العالم - ایران

سردار حسین سلامی روز دوشنبه - ۱۱ دی ماه - در دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: ما یک جهان افکار، اندیشه‌ها و یک جهان واقعیت‌ داریم، جهان واقعیت‌ها براساس جهان اندیشه‌ها ساخته می‌شود یعنی همه حقایق و واقعیت‌هایی که در عالم بیرون تولد می‌یابد و به مرور سیمای جهان را تغییر می‌دهند ابتدا از دنیای اندیشه‌ها و از جهان ذهن‌ها و از عالم افکار سرچشمه می‌گیرند و هیچ واقعیتی در بیرون نیست که معادل آن در ذهن ابتدا ساخته نشده باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ایکه ما در جست و جوی ساخت یک ایران قوی براساس ارزش‌های متعالی مکتب اسلام هستیم و این ایران قوی در ترکیب با اسلام صفحات یک تمدن بزرگ را رقم خواهد زد، تصریح کرد: تاریخ هم نشان داده است که رویدادها و حوادث بزرگ ایران با اسلام قوی می‌شود.

سردار سلامی یادآورشد: ایران در ترکیب با اسلام به یک قدرت بزرگ تبدیل می‌شود. ایران قوی یعنی ایران رشید، ایران رشد یافته، ایران پیشرفته، ایرانی که به دانش‌های جدید و فناوری‌های جدید دست یافته باشد نه مصرف کننده صرف علوم ، دانش‌ها و فناوری‌هایی باشد که در اذهان و در سرزمین‌های دیگری متولد می‌شود بلوغ می یابد و بعد به ما منتقل می‌شود، این هدف نیست.

وی اضافه کرد: هر چند استفاده از دانش بشری توصیه می‌شود اما مصرف کننده صرف بودن برای ما قابل قبول نیست. یعنی ایران پیشرفته ایرانی است که جهات اساسی پیشرفت آن با تکیه بر اندیشه‌های درونی دانشمندان خود ایران شکل گرفته باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: منظور این است که ما هم به قدرت تولید، پرورش علم و دانش رسیده باشیم. صرفا بهره‌بردار نباشیم. ایران دانشمند، آگاه و ایرانی که محیط را می‌شناسد و ایران مطهر و پاکیزه که با ارزش‌های اسلامی جلوه های درخشان زندگی پاک بشری را به همه جهان عرضه می‌کند.

ادامه دارد...

پربیننده ترین خبرها