پاسخ صریح و شفاف ایران به کامرون

پاسخ صریح و شفاف ایران به کامرون
دوشنبه 11 دی 1402 - 17:57

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در پاسخ به ادعاهای تکراری وزیر خارجه انگلیس گفت که در تماس تلفنی شب گذشته به او پاسخ صریح و شفاف داده شد.

العالم - ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز (دوشنبه) ۱۱ دی ماه در نشست خبری گفت که حسین امیرعبداللهیان به ادعاهای همتای انگلیسی که ایران را در حملات در دریای سرخ مسؤول خوانده، «پاسخ صریح و شفاف» داده است.

وی این ادعاها را به خصوص از سوی انگلیس که نقش تاریخی در ارتباط با بحران ریشه دار فلسطین دارد، مسموع ندانست و عنوان کرد که هیچ فرد منصفی این اظهارات را نمی‌شنود و قبول نمی‌کند.

حملات در دریای سرخ از میانه‌های تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه که بیش از ۲۱ هزار شهید به همراه داشته و همچنان ادامه دارد و در واکنش به این اقدامات علیه کشتی‌های اسرائیلی یا مرتبط با این رژیم از سوی نیروهای مسلح یمن صورت گرفته و آخرین مورد آن کشتی «سوان آتلانتیک» حامل نفت و کشتی «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بود.

وزیر خارجه جدید انگلیس دیوید کامرون که هفته گذشته مدعی فعالیت مخرب ایران در این کشور و غرب آسیا شده بود و کنعانی در پاسخ به این ادعا، انگلیس را متهم و نه مدعی خطاب کرده بود، روز یکشنبه دهم دی ماه و پس از نخستین تماس تلفنی‌اش با امیرعبداللهیان، باز هم مدعی دخالت ایران در حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ شد و گفت «به صراحت گفتم که ایران با توجه به حمایت از حوثی‌ها در جلوگیری از این حملات مسؤولیت برعهده دارد».

امیرعبداللهیان شب گذشته در تماس تلفنی همتای انگلیسی به او گفته بود که نمی‌شود به رژیم اسرائیل اجازه داد که در غزه مرتکب قتل عام زنان و کودکان و‌ نسل‌کشی شود و منطقه را به آتش بکشد، اما توقف یک کشتی صهیونیستی در دریای سرخ را به مخاطره انداختن امنیت این آبراه اقتصادی قلمداد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس و اینکه این کشور آماده اقدام مستقیم در دریای سرخ است، تحرکات دولت آمریکا و انگلیس در دریای سرخ را در راستای نقش آفرینی آنها برای تشدید بی ثباتی و ناامنی در منطقه و آب‌های منطقه و دریای سرخ خواند و افزود که این اقدامات به ارتقای ثبات و امنیت در منطقه کمکی نمی‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها