مدودف: زلنسکی تفاله است

مدودف: زلنسکی تفاله است
سه شنبه 12 دی 1402 - 01:57

معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف در واکنش به حمله مرگبار اخیر اوکراین به شهر بلگورود، رئیس‌جمهور این کشور را تفاله خواند.

العالم-اروپا

معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف گفت رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی دوست دارد شاهد کشته شدن مردم خود باشد.

رئیس‌جمهور سابق روسیه این اظهارات را در واکنش به حمله مرگبار اوکراین به بلگورود روسیه بیان کرد و مانند رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تاکید کرد که نیروهای مسکو فقط اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهند.

روز شنبه اوکراین حمله‌ای توپخانه‌ای را به این شهر روسیه که در حدود ۴۰ کیلومتری مرز دو کشور قرار دارد، انجام داد. به گفته فرماندار این منطقه، این حمله ۲۴ کشته و ۱۰۸ مجروح برجا گذاشت. حمله اوکراین بعد از حمله هوایی گسترده روسیه به چند شهر اوکراینی انجام شد.

مدودف در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت «حمله تروریستی و مرگ غیرنظامیان روسیه جنایتی خونین است که ناشی از ناتوانی آن‌ها (اوکراین) در ایجاد تغییر در خط مقدم است». وی افزود: احتمالاً برخی تفاله‌ها مثل زلنسکی در این رویا هستند که نیروهای مسلح ما مرکز کی‌یف را به شکلی از نوار غزه تبدیل کنند.

وی افزود «رهبری اوکراین شاید مخفیانه آرزوی چنین حمله‌ای از سوی مسکو را دارد، زیرا التماس به اربابانشان برای تسلیحات بیشتر را برای آن‌ها آسانتر می‌کند».

دفتر دبیرکل سازمان ملل آنتونیوگوترش حمله اوکراین را نقض قوانین بشردوستانه خواند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا هم شنبه گفت انگلیس پشت این اقدام تروریستی است و آمریکا و اتحادیه اروپا هم مسؤولیت دارند.

راشا تودی گزارش داد یک منبع امنیتی ناشناس روسیه به این شبکه گفت زلنسکی شخصاً به نیروهایش دستور داد این شهر را هدف قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها