تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان درباره انفجار تروریستی کرمان

تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان درباره انفجار تروریستی کرمان
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 02:03

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله تروریستی در کرمان را محکوم و با ایرانی‌ها ابراز همدردی کرد.

العالم-اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه از تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت که در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان، انفجارهای تروریستی در کرمان را محکوم و با ایرانی‌ها ابراز همدردی کرد.

در این توئیت آمده است: «با امیرعبداللهیان صحبت کردن تا تسلیت خود در پی بمب‌گذاری‌های هولناک امروز (چهارشنبه) در کرمان، که منجر به کشته‌شدن ده‌ها شهروند ایرانی شد، اعلام کنم».

وی در ادامه تصریح کرد: «من این حمله تروریستی را به شدیدترین لحن محکوم کرده و همدردی خود را با مردم ایران ابراز می‌دارم».

به گفته مسئولان، دو انفجار تروریستی بعدازظهر چهارشنبه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان در جریان راهپیمایی گسترده مردم برای شرکت در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، ۹۵ شهید و ۲۱۱ مجروح برجای گذاشت که واکنش کشورها و گروه‌های مختلف را در پی داشته است.

پیش از این نیز دولت‌های مکزیک، ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در کرمان، شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از ایرانیان را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها