در گفتگو دبیرکل جبهه مردمی با العالم مطرح شد؛

از سفر محرمانه سردار سلیمانی به غزه تا انتقال فناوری ساخت تسلیحات مدرن به مقاومت

از سفر محرمانه سردار سلیمانی به غزه تا انتقال فناوری ساخت تسلیحات مدرن به مقاومت
پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 21:29

یک رهبر فلسطینی با قدردانی از نقش شهید قاسم سلیمانی در توسعه توان نظامی مقاومت فلسطین در مقابله با ارتش اشغالگر، گفت: ما اینک شاهد اثر عمیق ایشان در اقدامات مقاومت در رویارویی با ارتش اشغالگر در غزه هستیم.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«طلال ناجی» دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: سردار قاسم سلیمانی در طول 20 سال فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران نقشی فعال و تاثیر گذار در هماهنگی با گروه‌های مقاومت فلسطین و تمام طرف‌های محور مقاومت داشت.

وی افزود: شهید سلیمانی فردی دوست‌داشتنی، با محبت و برادری صادق و واقعی بود و همواره وفاداری شدید او نسبت به اعتقاداتش و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سیاست جمهوری اسلامی را احساس می‌کردیم. او بهترین فرد برای به‌تصویرکشیدن این اندیشه و سیاست بود.

طلال ناجی ادامه داد: او نقشی عظیم در سوریه داشت؛ دقیقا در زمانی که باندهای تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش در اوج قدرت خود بودند و تحت نظارت و هدایت آمریکا و پیمان ناتو در عراق و سوریه و لبنان دست به جنایت می‌زدند.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: اقدامات جنایتکارانه این باندهای تروریستی از سوی رژیم صهیونستی و حکام مرتجع منطقه حمایت می‌شد و شهید قاسم سلیمانی اقدام به رهبری نبرد آزادسازی در عراق و سوریه و لبنان از دست این باندها کرد؛ بدون آنکه این امر نقش نیروهای داخلی ملی مانند نقش حشدشعبی و تمام گروه‌های مقاومت و ارتش سوریه و حزب‌الله نادیده گرفته شود.

وی تاکید کرد: طرح‌های سردار سلیمانی برای شکست داعش با هماهنگی رهبران و فرماندهان در عراق و سوریه و حزب‌الله ایجاد شدند. او بر حمایت از ملت فلسطین و تمام گروه‌های مقاومت در مبارزه با دشمن صهیونیستی بسیار اصرار داشت.

طلال ناجی گفت: شهید قاسم سلیمانی مسئول توسعه توان نظامی گروه‌های مقاومت است این گروه‌ها پیش از این در این سطح از توانمندی در باریکه غزه نبودند؛ آنها فقط تجهیزات ابتدایی داشتند. شهید سلیمانی بویژه پس از سال 2008 می‌خواست این گروه‌ها بهترین تجهیزات برای مقابله با دشمن داشته باشند.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ماه مارس 2009 موشک‌های ضدزره کورنت به مقاومت فلسطین و بویژه حماس و جهاد اسلامی اهدا کرد.

طلال ناجی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در کنار سید حسن نصرالله بود و واسطه برخورداری حزب‌الله از سلاح‌های پیشرفته از جمله کورنت بود. عملیات ساخت موشک‌ها و نحوه استفاده از آنها در ایران و سوریه و لبنان صورت می‌گرفت و سپس این تجربیات به باریکه غزه منتقل می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سلیمانی به صورت محرمانه به غزه سفر کرد و این افتخاری برای ما و غزه بود. او خطر را به جان خرید و به غزه رفت تا از نزدیک با توان و امکانات مقاومت به منظور توسعه توان نظامی آن مطلع شود.

دبیر کل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: روح شهید سلیمانی امروز با پیشرفت کیفی در توانمندی‌های مقاومت در نوار غزه شاد و مسرور است؛ وی نقش و تاثیری عمیق در این امر داشت.

پربیننده ترین خبرها