در پی حمله جنایتکارانه آمریکا به مقر حشدشعبی؛

افزایش درخواست‌ها برای اخراج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق + ویدئو

پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 22:42

به دنبال حمله جنایتکارانه آمریکا علیه مقر حشدشعبی در شرق بغداد 4 نفر از جمله «مشتاق السعیدی» فرمانده عملیات «کمربند بعداد» در حشدشعبی به شهادت رسیدند.

العالم ـ عراق

این اقدام تجاوزکارانه که واشنگتن آن را به عهده گرفت، با واکنشهای گسترده ای در محافل رسمی و سیاسی عراق روبرو شد. دفتر نخست وزیر عراق این جنایت را تجاوزی آشکار علیه حاکمیت عراق و امنیت این کشور توصیف کرد و نیروهای ائتلاف آمریکایی را مسئول این حمله دانست.

یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: ائتلاف بین‌المللی مسوول حمله توجیه ناپذیر اخیر به مقر حشد شعبی در بغداد است. این انفجار افزایش خطرناک تنش، تعرض به عراق و به دور از متن و روح ماموریت‌های محول‌شده‌ای است که به دلیل آن ائتلاف بین‌المللی به وجود آمده است.

این جنایت آمریکایی با محکومیت گسترده نیروهای سیاسی عراق مواجه شد. عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی بمباران مقر حشدشعبی را به شدت محکوم کرد و بر ضرورت احترام به قانون اساسی و تمام قوانین و عدم برهم زدن وضعیت امنیتی و سیاسی عراق تاکید کرد.

هادی العامری رئیس ائتلاف «نبنی» جنایت نیروهای جنایتکار آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن مقر حشد شعبی را به شدت محکوم کرد و دولت عراق را مسئول هرگونه سستی و کوتاهی در پیگیری مسئله اخراج فوری نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک عراق دانست.

شیخ همام حمودی رئیس شورای عالی اسلامی عراق نیز تاکید کرد که حمله تجاوزکارانه آمریکا علیه مقر حشد شعبی اقدامی جنایتکارانه و محکوم شده است. این اقدام نقض آشکار حاکمیت عراق و توهین به دولت و تعدی آشکار علیه عزت و کرامت ملت عراق است.

ائتلاف «العزم» نیز بمباران مقر حشد شعبی را محکوم کرد و توقف هرگونه دخالت خارجی که به امنیت و ثبات عراق ضربه می زند را خواستار شد.

پربیننده ترین خبرها