واکنش اولیه به جنایت ترور صالح العاروری؛

مقاومت لبنان با 62 فروند موشک یک پایگاه مهم نظامی صهیونیست ها را هدف قرار داد/ آژیر خطر در 94 شهرک صهیونیست نشین به صدا درآمد

مقاومت لبنان با 62 فروند موشک یک پایگاه مهم نظامی صهیونیست ها را هدف قرار داد/ آژیر خطر در 94 شهرک صهیونیست نشین به صدا درآمد
شنبه 16 دی 1402 - 10:04

مقاومت اسلامی لبنان پایگاه مهم کنترل هوایی میرون را در الجلیل اعلی که یکی از دو پایگاه اصلی رژیم صهیونیستی است،‌ با 62 فروند از انواع مختلف موشک مستقیم هدف قرار داد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش رسانه لبنانی المنار، مقاومت اسلامی پایگاه کنترل هوایی میرون را با 62 فروند انواع مختلف موشک هدف قرار داد و با اصابت مستقیم و تایید شده خساراتی به این پایگاه وارد کرد.

مقاومت اسلامی لبنان خاطرنشان کرد، هدف قرار دادن پایگاه میرون به عنوان بخشی از واکنش اولیه به جنایت ترور صالح العاروری رهبر ارشد حماس و برادرانش صورت می گیرد.
حمله موشکیبنابر این گزارش، پایگاه میرون بر فراز کوه جرماق که بلندترین قله در فلسطین اشغالی است، قرار دارد.

این پايگاه تنها مركز مديريت، مراقبت و كنترل هوايي در شمال سرزمین های اشغالی محسوب مي شود و جايگزين عمده اي براي آن وجود ندارد.

پایگاه میرون یکی از دو پایگاه اصلی رژیم صهیونیستی است، این پایگاه در شمال و پایگاه میتزپه رامون نیز دومین پایگاه اصلی این رژیم در جنوب است.

پیش از این المنار به نقل از رسانه های دشمن گزارش داده بود که 40 فروند موشک از لبنان به سمت پایگاه اطلاعاتی ارتش صهیونیستی در کوه میرون در الجلیل اعلی شلیک شده است.

از سوی دیگر الجزیره هم گزارش داده بود که مقاومت لبنان 32 راکت به مواضع رژیم صهیونیستی در الجلیل اعلی شلیک کرده است.
به دنبال حملات گسترده به پایگاه‌های صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی منابع عبری گزارش دادند که آژیر خطر در 94 شهرک صهیونیست نشین در الجلیل و جولان به صدا در آمد.

در همین حال، حزب‌ الله لبنان دیروز (جمعه 15 دی ماه) نیز اعلام کرد که چند موضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد که خسارات جانی به اشغالگران وارد شد.

حزب الله خاطرنشان کرد رزمندگان مقاومت اسلامی موضع برکه ریشا را با آتش توپخانه هدف قرار دادند که در نتیجه آن، تعدادی از نیروهای اشغالگر صهیونیست به طور مستقیم هدف قرار گرفتند.

همچنین مواضع استقرار نیروهای اشغالگر در اطراف موقعیت نظامی الضهیره با موشک های برکان هدف قرار داده شد و نیروهای اشغالگر متحمل خسارت جانی شدند.

بنابر این گزارش،‌ مقاومت همچنین دیروز ۶ موشک به طرف پایگاه های اشغالگران صهیونیست در منطقه موسوم به اصبع الجلیل در شمال سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

پربیننده ترین خبرها