سرلشکر سلامی: ناو ابومهدی همه اجزای اصلی یک نبرد را در خود دارد

سرلشکر سلامی: ناو ابومهدی همه اجزای اصلی یک نبرد را در خود دارد
شنبه 16 دی 1402 - 11:48

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه راهبرد اساسی ما در قدرت افزایی امتداد منافع ملی است تا از منافع خود در دریا محافظت کنیم، گفت: ناو کشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس همه اجزای اصلی موفقیت در نبرد را دارد و می‌تواند خود اتکا در میدان بجنگند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز شنبه در دوازدهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی تهاجمی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس اظهار کرد: شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیز در عملیات ناجوانمردانه در کرمان را به ملت بزرگ و پرصلابت و مقاوم ایران عزیز اسلامی و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و خانواده عزیز شهیدان تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز روز بزرگ و تاریخی برای ملت پرافتخار ایران عزیز است، روزی که نیروی دریایی سپاه به عنوان جلودار و پیشگام قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران مقابل قدرت های جهان به جهش و درخششی در توان تهاجمی و دفاعی خود دست یافته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در کلیت وضعیت، ما با زنجیره به هم پیوسته ای از قدرت های شیطانی عالم در نبرد همه جانبه درگیر هستیم، توضیح داد: در این فراگیری دشمن تلاش کرده است همه شئون حیات و زندگی ملت ایران را به میدان جنگ در عرصه های مختلف از جمله تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و جنگ در محیط امنیتی و اطلاعاتی و ترور و حتی عرصه سیاسی تبدیل کند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه به لطف الهی و هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت ها و آگاهی های ملت شریف ایران و استقامت آن ها در مقابل فتنه ها، همه سیاست های دشمن با شکست مواجه شده است، اضافه کرد: ما دشمن را با شکست بدرقه کرده ایم شکست هایی که واقعی هستند و روی زمین آن ها را می‌توان به خوبی مشاهده کرد، ما در همه این امتدادها به ساخت قدرت مشغول بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه دریا یکی از صحنه های است که همواره محل برخورد و مواجهه سیاسی قدرت های جهانی بوده است، اظهار داشت: قدرت های سنتی از راهبرد گسترش قدرت در دریا از دهها سال قبل اقدام کرده اند و همواره سیاست آنها این بوده است تا با سیطره مطلق بر دریاها به سلطه سیاسی دست یابند و جهان را تحت سیطره خود قرار دهند.
فرمانده کل سپاه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت دریا به عنوان صحنه سرنوشت ساز نبرد به توسعه و تکمیل قدرت دریایی متفاوت از قدرت های متعارف دریایی همت گمارده است و نقشه های جامع قدرت دریایی هم در ارتش و هم در سپاه با این فرض گسترش یافته است که ما با بزرگترین قدرت های دریایی عالم درگیر خواهیم بود.
وی اظهار داشت: فرض ما این است در نبردها شکست نخوردن کافی نیست و شکل مطلوب و مناسب شکست دادن دشمن است، ما برای شکست نخوردن تلاش نمی‌کنیم بلکه تلاش ما شکست دادن دشمن است؛ همه این حقیقت به یک هویت منسجم تبدیل شده است که امروز با ورد این سامانه های جدید سیمای نوینی از مدرن تر شدن قدرت دریایی سپاه را می‌بینیم.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه اساس کار ما بر دو حقیقت استوار است، افزود: این ۲ حقیقت «تاثیر اصول دکترین بر توسعه قدرت» و «تاثیر راهبردها بر گسترش قدرت» است که در توسعه این دکترین معتقدیم که در دریا باید صحنه جنگ را ما تعیین کنیم زیرا هرکه در دریا موقعیت نبرد را انتخاب کند دست برتر را دارد.
وی اعلام کرد: نیروی دریای سپاه باید قادر باشد به هر نقطه ای که دشمن ایستاده است دست یابد و نبرد در دوردست را با دشمن داشته باشد؛ بخشی از قدرت دریایی ما ناشی از میل به غلبه بر ضعف دشمن است که این از شکل عملیاتی توسط مهندسان به اشکال فنی و هندسی و سامانه ها تبدیل می شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اصل خوداتکایی نیروی دریایی در نبرد اصل مهم ما است و استقلال رزمی در نیروی دریایی در هر سطحی دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ما در زیر سطح، سطح و فضای سه بعدی درگیر است و برای نبرد در همه نقاط‌ قدرت می آفریند، اظهار داشت: تاثیر راهبردی ما بر توسعه قدرت این است که راهبرد اساسی ما آن است که تا هر جا امتداد منافع ملی داریم باید تا آنجا قدرت دفاعی داشته باشیم و از منافع خود در دریا محافظت کنیم.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما با قدرت بر راهبرد تحریم غلبه کرده ایم و به دشمن نشان داده ایم ایستایی در شعاع های نزدیک و نیمه دور آسیب زا است و باید از منطقه ما دور شود، گفت: هر چقدر قدرت پیدا می کنیم دشمن دورتر می شود، ما هم اراده داریم و هم قدرت و هم راهبرد و در حلقه وصل این سه مفهوم ما از منافع خود دفاع خواهیم کرد و دشمن این را در صحنه های محدودی متوجه شده و اراده ما را درک کرده است.
وی با اشاره به اینکه دشمنی یک واقعیت ذهنی برای ما نیست بلکه یک واقعیت شناخته شده است، افزود: قدرت سازی نقطه انتهایی ندارد و باید مداوم در معرض تکامل و رشد باشد که ما نیز در همان مسیر هستیم؛ مقابل حوادث کوچک و بسیار بزرگ ما در وسط میدان خواهیم ماند و اراده عادلانه خود را بر دشمنان ظالم تحمیل خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین آیین الحاق شناورها و تجهیزات راهبردی جدید به نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولین نیروهای مسلح و همچنین مقامات و مسوولین استان هرمزگان برگزار شد.

بنابراین گزارش، شناورهای جدید الحاق شده شامل یک ناو گشتی رزمی شهید ابومهدی المهندس، چهار فروند شناور ذوالفقار موشک انداز و پنج فروند شناور عاشورا با موشک انداز پدافند هوایی کوثر است.

پنج فروند شناور عاشورای اژدرافکن، ۹ فروند شناور شناسایی رزمی مرصاد، یک فروند شناور آتش خوار ساحلی، یک فروند شناور طارق موشک انداز سطح به سطح برد متوسط و ۲ فروند شناور عاشورای فرماندهی با بدنه کربن از دیگر تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

راکت اندازها نیز شامل ۲ فروند خودرو راکت انداز تاکتیکی ۴۰ لول محمول، ۲۰ فروند خودرو راکت انداز هشت لول محمول و ۱۲ فروند خمپاره انداز تاکتیکی رگباری محمول است.

نمایش اقتدار و توانمندی های نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات متصور و ارتقای ضریب امنیت پایدار منطقه، تقویت مبانی و ظرفیت‌های استکبار ستیزی، عدالت خواهی و مقاومت و تعمیق و بسط روحیه خودباوری و تکیه بر توانمندی های داخلی و ایرانی از مهمترین اهداف این الحاق است.

پربیننده ترین خبرها