درگیری‌های ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی  به روایت هاآرتص

درگیری‌های ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی  به روایت هاآرتص
شنبه 16 دی 1402 - 17:40

روزنامه عبری هاآرتص امروز شنبه، ششم ژانویه در گزارشی نوشت که اعضای کابینه تل‌آویو معتقدند ارتش هنوز به هیچ یک از اهداف جنگ در نوار غزه دست نیافته است، در حالی که خودشان درباره مسئولیت شکست امنیتی و نظامی ۷ اکتبر باهم درگیر هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

هاآرتص در مقدمه گزارشش نوشت که «وزاری کابینه اذعان می‌کنند که توانمندی‌های حماس همچنان حفظ شده و به اهدافش ادامه می‌دهد؛ رهبران نظامی آن زنده هستند و اکثر تونل‌ها هنوز تخریب نشده‌اند».

مقامات اسرائیلی همچنین به هاآرتص گفته‌اند که خلع سلاح حماس چندین ماه دیگر طول می‌کشد؛ با وجود گذشت سه ماه از جنگ، این جنبش همچنان نوار غزه را تحت کنترل دارد.

این منابع آگاه در خصوص اسرای اسرائیلی در غزه هم تصریح کرده‌اند که نیمی از اسرا همچنان نزد حماس هستند و این در حالی است که ارتش اسرائیل قادر به بازگرداندن آنان از طریق عملیات زمینی در نوار غزه نیست.

به گزارش فارس،‌ با وجود گذشت ۹۲ روز از جنگ ارتش اسرائیل علیه حماس، نظامیان تل‌آویو هنوز به اهداف اعلام شده خود از حمله زمینی به نوار غزه نرسیده و بیش از ۵۰۰ کشته و ۱۰۰۰ زخمی داشته‌اند. نهادهای نظامی و مقامات سیاسی تل‌آویو هم اکنون درباره مسئولیت شکست اطلاعاتی ۷ اکتبر باهم درگیر هستند.

هاآرتص در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از منابع بلندپایه ارتش اسرائیل نوشت که «نظامیان هم معتقدند کابینه وزرا در حال حمله به آنهاست؛ آن هم در شرایطی که ارتش در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان می‌جنگد».

پربیننده ترین خبرها