گزارش العالم از یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری + فیلم

شنبه 16 دی 1402 - 18:04

کرانه باختری فلسطین شب گذشته شاهد یورش های متعدد نیروهای اشغالگر بود که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر (15 مهر)، سیاست تشدید تنش در این منطقه را در دستور کار خود قرار داده اند.

العالم - فلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از کرانه باختری، شهر نابلس و 2 اردوگاه عسکر و بلاطه در شرق این شهر از مهمترین مناطقی بود که از بامداد امروز شاهد حملات و یورش های اشغالگران صهیونیست بود.

بنابر این گزارش، ورودی اردوگاه های اصلی شاهد تمرکز اقدامات نظامیان صهیونیست بود و آنها به خانه های شهروندان فلسطینی یورش برده و به خودروهای آنها آسیب زدند.

به گزارش خبرنگار العالم، یک چاچخانه هم هدف یورش نظامیان صهیونیست قرار گرفت. اشغالگران روز گذشته نیز به شهر یعبد در جنوب شهر جنین یورش بردند که در جریان آن، یک کودک 10 ساله بر اثر اصابت ترکش از ناحیه سر زخمی و به بیمارستان ابن سینای این شهر منتقل شد.

بنابر این گزارش، این شهر از 15 مهر به دلیل نزدیک بودن به پاسگاه دوتان و شهرک صهیونیست نشین شاکید به طور مداوم هدف حملات نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و مبارزان فلسطینی نیز با تیراندازی و کارگذاشتن بمب به مقابله با این شورش ها می پردازند.

به گزارش خبرنگار العالم، شهرک عزون در شرق شهر قلقیلیه نیز هدف یورش نیروهای اشغالگر قرار گرفت و در جریان نبرد مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر، چهار شهروند فلسطینی شهید شدند.

بنابر این گزارش، 2 فلسطینی نیز به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در شهر قلقیلیه به شهادت رسیدند.

حومه غربی شهر طولکرم و محله الشویک در شمال این شهر نیز شاهد حمله شدید نیروهای اشغالگر بود که به دنبال آن، درگیری بین این نیروها و مبارزان فلسطینی روی داد.

همچنین نظامیان صهیونیست به شهرک تل در نزدیکی شهر نابلس یورش بردند.

این در حالی که پست های ایست و بازرسی در اطراف همه شهرها و روستاهای کرانه باختری از شمال تا جنوب گسترش یافته است و بسیاری از شهروندان فلسطینی در این پاسگاه ها روزانه بازداشت می شوند.

پربیننده ترین خبرها