تیم خبری العالم در غزه برای سومین‌بار مجبور به تغییر مقر خود شد/ کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه همچنان ادامه دارد

يکشنبه 17 دی 1402 - 14:48

خبرنگار العالم در غزه در گزارشی از تخلیه مقر تیم خبری این شبکه برای سومین بار خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

با نزدیک شدن تانک های رژیم صهیونیستی به بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح و اخطار تخلیه این بیمارستان، تیم خبری العالم در غزه بار دیگر مجبور شد مقر پوشش خبری خود تخلیه کند.

در این گزارش اسراء البحیصی در حالی که منزل خود در دیر البلح را تخلیه می‌کرد گفت که پس از تخلیه دفتر شبکه خبری العالم در شمال غزه و بعد از آن، تخلیه بیمارستان الشفا، به خاطر نزدیک شدن تانک‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان شهدای الاقصی، این سومین بار است که مقر خود را تخلیه می‌کند و به بیمارستان الکویتی در رفح نقل مکان می کند.

خبرنگار العالم گفت ارتش رژیم صهیونیستی امروز به تعدادی از مراکز اسکان آوارگان فلسطینی حمله کردند.

در این حملات ۴ نفر در اردوگاه المغازی در مدرسه آنروا در این اردوگاه و ۲۵ نفر در خانیونس از جمله تعدادی از پناهجویان در مدارس آنروا و ۲۰ نفر در منطقه الفالوجا در شمال غرب غزه به شهادت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در جنایتی علیه خاندان آل تمراز در دیر البلح، ۱۴ نفر از اعضای این خانواده را به شهادت رساندند.

خبرنگار العالم همچنین خاطرنشان کرد که کوچ اجباری شهروندان فلسطینی از غزه همچنان در حال اجراست و شهروندان در الزوایده، النصیرات، المغازی و البریج و دیگر نقاط مجبور به تخلیه خانه های خود شده اند. برخی از مردم هم محاصره شده و نمی توانند خانه های خود را ترک کنند.

وی افزود رژیم اشغالگر از همه آوارگان خواسته است به منطقه ای با مساحت بسیار اندک در غرب دیر البلح تا جنوب رفح بروند و این نوعی جنون است چون چنین منطقه محدودی گنجایش این تعداد از آوارگان را ندارد.

خبرنگار العالم تصریح کرد که آژانس آنروا اعلام کرده است غزه غیر قابل سکونت است.

پربیننده ترین خبرها