هزاران اسرائیلی در چندین شهر خواستار برکناری نتانیاهو شدند

هزاران اسرائیلی در چندین شهر خواستار برکناری نتانیاهو شدند
يکشنبه 17 دی 1402 - 14:56

هزاران اسرائیلی و خانواده های اسرای مقاومت اسلامی غزه در چندین شهر غزه از جمله تل آویو، قدس اشغالی و غیره تظاهرات کردند و خواستار برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و پایان جنگ غزه شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

با ادامه ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف نظامی اعلام شده خود در نوار غزه،اختلافات و شکاف های شدیدی در داخل رژیم اشغالگر صهیونیستی رخ داده است .

کانال 13 عبری از اختلاف شدید نخست وزیر کابینه رژیم اشغالگر و یوآو گالانت وزیر جنگ ، ناشی از اقدام نتانیاهو در جلوگیری از ورود رئیس اطلاعات، موساد و سرویس امنیتی شین بت به جلسه شورای جنگ و اتهامات متقابل اعضای شورای جنگ خبر داد که آخرین مورد نیز این بود که نتانیاهو تهدیدی برای امنیت اسرائیل است و باید حذف شود.

سامر السنجلاوی، متخصص امور اسرائیل به شبکه العالم گفت: این احتمال وجود دارد که آنها کابینه را ترک کنند، اما نتانیاهو همیشه بهترین کار را انجام می دهد، یعنی شعله ور کردن جنگ در داخل کابینه بین گانتز و بن گویر، زیرا شعله ور شدن این جنگ بین دو طرف کابینه امنیتی اسرائیل، نتانیاهو را برای فرار از فشارهایی که بر وی تحمیل می شود ، کمک می کند.

هزاران تظاهرکننده در پی این اختلافات امنیتی سیاسی و نظامی که عمیق توصیف می شود، در تظاهرات عصر هفتگی در تل آویو، قدس اشغالی و چندین منطقه برای پایان دادن به جنگ و آزادی سریع اسرای اسرائیلی و بازداشت شدگان در دست مقاومت شرکت کردند.

فضل طهبوب، تحلیلگر سیاسی به شبکه العالم گفت: اسرائیل اکنون به ویژه پس از متزلزل شدن اعتماد میان فرماندهان سیاسی و نظامی "اسرائیل" و دشواری رویارویی در نوار غزه و عدم موفقیت آنها در آزادی زندانی ها در وضعیت بدی قرار دارد و این موضوع اعتماد جامعه اسرائیل و رهبران سیاسی را متزلزل کرده است.

برآوردهای اسرائیل نشان می‌دهد که تشدید اختلافات در شورای جنگ، زمینه را برای مرحله پس از جنگ به سمت شکاف‌های بیشتر در جامعه اسرائیل، که پیش از جنگ تقسیم شده بود، فراهم می‌کند.

پربیننده ترین خبرها