تظاهرات مردم بوسنی علیه رژیم صهیونیستی: نسل کشی را متوقف کنید

تظاهرات مردم بوسنی علیه رژیم صهیونیستی: نسل کشی را متوقف کنید
دوشنبه 18 دی 1402 - 04:02

مردم بوسنی و هرزگوین روز یکشنبه بار دیگر در خیابان‌های سارایوو پایتخت این کشور در حمایت از فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

العالم-فلسطین اشغالی

معترضان که به رغم بارش باران در تظاهرات شرکت کرده بودند، پرچم‌های فلسطین در دست داشته و علیه اسرائیل شعار دادند.

برخی از معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: نسل‌کشی را متوقف کنید. آزادی برای فلسطین.

صوفیا تادفی یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات به خبرنگاران گفت: ما خواهان آتش‌بس و پایان نسل‌کشی هستیم. این سومین تظاهراتی است که سازماندهی کرده‌ایم و می‌خواهیم راهپیمایی دیگری برگزار کنیم تا نشان دهیم که مردم بوسنی و هرزگوین در کنار مردم فلسطین هستند.

وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر یکشنبه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.

این آمار در حالی اعلام می شود که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون توجه به حجم تلفات ارتش این رژیم در نوار غزه و اختلافات در درون کابینه خود و شورای جنگ اسراییل، بر تداوم جنایات ارتش صهیونیستی علیه مردم نوار غزه تاکید کرد.

سکوت جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شده است.

در مقابل، مقاومت فلسطین در غزه و دیگر گروه های مقاومت در لبنان، عراق، یمن و سوریه اعلام کرده اند که در مقابل این جنایات سکوت نخواهند کرد و تاوان این جنایات را از رژیم اشغالگر خواهند گرفت.

پربیننده ترین خبرها