موضع حماس درباره سفر بلینکن به منطقه

سه شنبه 19 دی 1402 - 07:42

سخنگوی حماس اعلام کرد که مقاومت امروز با تمام شایستگی و توانایی، نبرد با رژیم صهیونیستی را مدیریت می کند و خروج نیروهای صهیونیست از نوار غزه و آغاز مرحله سوم، تنها برای کاستن از شدت جنگ و خساراتی است که مقاومت به دشمن وارد کرده است.

العالم فلسطین اشغالی

جهاد طه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: هدف وزیر امور خارجه آمریکا از سفر به منطقه افزایش روحیه فروپاشیده دشمن در مقابل مقاومت است.

وی تصریح کرد: امروز بیش از 12 هزار مجروح و معلول در ارتش صهیونیستی وجود دارد و این ارتش روحیه خود را باخته است ، اما باز هم ادعا می کند که برخی از مناطق غزه را اشغال کرده است.

طه گفت: شهادت رهبران حماس به ما انگیزه ای برای استمرار مقاومت تا آزادی می بخشد و خون شهید العاروری چراغ راه ما در این مسیر خواهد بود.

این رهبر حماس تصریح کرد: من فکر می کنم که امروز تنها چیزی که نتانیاهو می خواهد این است که جایگاه خود را حفظ کند و از محاکمه‌ها و کمیته‌های تحقیقاتی که در انتظار او هستند ،‌ فرار کند، چراکه محاکمه او را به زندان خواهد برد و به حرفه سیاسی اش پایان می دهد.

وی تصریح کرد: سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه در شرایطی است که به رژیم صهیونیستی روحیه داده است، زیرا از ابتدای جنگ شاهد حضور رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه بوده ایم. این چهارمین سفر او به منطقه است، زیرا آمریکایی ها می خواهند پوشش و تداومی برای این رژیم فراهم کنند تا قتل عام‌های بیشتری مرتکب شود.

وی ادامه داد : همه ما می دانیم کسی که این نبرد را اداره می کند، دولت آمریکا است و موضع آمریکا همیشه نسبت به فلسطین مغرضانه و حامی رژیم صهیونیستی بوده و هرگز در کنار آرمان فلسطین نبوده است.

طه اظهار داشت : «اشغالگران اعلام کردند حرکت به مرحله سوم عملیات خود در باریکه غزه برای کاهش تلفات در میان نظامیان آغاز شده تا کمتر از سوی مقاومت متحمل شدن خسارات سنگین شوند. آنها 6 تیپ را از نوار غزه خارج کردند و یکی از موثرترین اهداف آن، کاهش تلفات است.»

سخنگوی حماس تصریح کرد: امروز آنها به خوبی می دانند که این امر بازتاب‌های وسیع در داخل دستگاه نظامی داشته است و تفرقه ای که در شورای وزیران نظامی شاهد هستیم، بزرگترین گواه بر به وجود آمدن سردرگمی در درون رژیم صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها