بلینکن وارد فلسطین اشغالی شد

بلینکن وارد فلسطین اشغالی شد
سه شنبه 19 دی 1402 - 01:57

وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه وارد فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو شد و قرار است با مقامات رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه دیدار و گفتگو داشته باشد.

العالم-آمریکا

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه برای چهارمین بار از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، به فلسطین اشغالی سفر کرد.

بلینکن که پیش از این به عربستان سعودی و قطر نیز رفته بود، قرار است روز سه‌شنبه با مقامات رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه دیدار و گفتگو داشته باشد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی پیش از ترک عربستان سعودی گفت: «ما توافق کردیم که برای کمک به ثبات و بازسازی نوار غزه، تلاش‌های خود را هماهنگ کرده و با یکدیگر همکاری کنیم تا راهی سیاسی برای حرکت رو به جلوی فلسطینی‌ها ایجاد کرده و روی صلح، ثبات و امنیت پایدار کار کنیم».

ایک مقام ارشد آمریکایی که بلینکن را در سفر منطقه‌ای وی همراهی می‌کند، به شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت که بلینکن در سفر به تل‌آویو، به مقامات صهیونیست درباره پایان حمله نظامی به غزه در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید خواهد کرد.

پیش از این خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بود که «عاموس هوکشتاین» مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت انرژی نیز برای گفتگو درباره درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به فلسطین اشغالی می‌رود.

پربیننده ترین خبرها