وزیر کشور: هویت انتحاری‌های حادثه کرمان مشخص شد/کاهش سرقت‌های خُرد

وزیر کشور: هویت انتحاری‌های حادثه کرمان مشخص شد/کاهش سرقت‌های خُرد
چهارشنبه 20 دی 1402 - 13:23

 وزیر کشور با بیان اینکه هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان مشخص شده است، گفت: یکی از انتحاری‌ها تاجیکستانی بوده و به احتمال زیاد دومی هم تاجیکی است.

العالم - ایران - سیاسی

احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد دستگیری عناصر حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: برخی عناصر مرتبط با این حادثه دستگیر شدند ضمن اینکه امکانات دیگر آنها توسط دستگاه های امنیتی نیز کشف شده است.

وی اضافه کرد: یکی از انتحاری ها تاجیکستانی بوده است و به احتمال زیاد دومی هم تاجیکی است.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش های گروه های تروریستی و دشمنان ما فراوان است، تصریح کرد: برخوردهای ما با آنها قوی بوده است و دستگاه های امنیتی و انتظامی فعال و پر توان هستند.

وحیدی افزود: تعداد قابل توجهی از این افراد دستگیر شده اند و محل اختفای آنها پیدا و کنترل شده و این جریان مستمر است.

وی ادامه داد: تروریست ها به صورت غیر قانونی از مرز یکی از کشورهای همسایه وارد شده اند و آنها خودشان را داعشی می دانند اما داعش بر اساس اطلاعاتی که خود آمریکایی ها اعلام کرده اند می‌خواستند آن را به مناطق مختلفی توسعه بدهند، به ویژه در مناطقی که در محور مقاومت هستند و با آمریکا و اسرائیل مشکل دارند، توسعه داده شوند و حوزه عمل آنها عمدتا مربوط به محور مقاومت است.

وزیر کشور در مورد سامانه پنجره واحد الکترونیکی هم گفت: همه تکالیف مربوط به این وزارتخانه در زمینه پنجره واحد الکترونیکی انجام شده و در تعدادی از شهرداری ها هم این کار صورت گرفته است.

وحیدی به اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد انتخابات در وزارت کشور مرتب جلسه دارد و همه دستورات لازم صادر می شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی در رابطه با اقدامات پیشگیری از سرقت ها هم بیان داشت: سرقت های خُرد در کشور کاهش یافته، اما در این چند روز اخیر شاهد افزایش کیف قاپی در کشور بودیم که فراجا به آن رسیدگی می کند.

وحیدی اضافه کرد: نزدیک ۵۰ تن از مجروحان حادثه کرمان از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حوادث زائرین اربعین نیز گفت: آماری در خصوص حادثه دیدن زائران اربعین دریافت نکرده ام اما اینکه بیمه زائران اربعین اجباری شود، نیاز به قانون دارد و ممکن است از منظر قانونی محل بحث باشد.

وزیر کشور درباره لایحه ساماندهی اتباع هم گفت: سازوکار فعلی مهاجرت و تشکیل این سازمان هم لایحه اش در مجلس است.

پربیننده ترین خبرها