موضع یمن نسبت به قطعنامه شورای امنیت

موضع یمن نسبت به قطعنامه شورای امنیت
پنج‌شنبه 21 دی 1402 - 08:34

یکی از اعضای شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله یمن موضع این جنبش را درباره قطعنامه ای بیان کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را به پیشنهاد آمریکا علیه یمن در خصوص امنیت کشتیرانی در دریای سرخ تصویب کرد.

العالم – یمن

محمد علی حوثی در توئیتی نوشت: تصمیمی که درباره امنیت کشتیرانی در دریای سرخ اتخاذ شد، یک بازی سیاسی است و آمریکا خود ناقض قوانین بین المللی است.

وی از رژیم صهیونیستی خواست فورا تمام حملاتی را متوقف کند که مانع استمرار زندگی در غزه و نقض حقوق، آزادی، صلح و امنیت منطقه می شود.

محمد علی حوثی از شورای امنیت خواست که دو میلیون و سیصد هزار نفر اهالی غزه را از محاصره اسرائیلی آمریکایی نجات دهد، محاصره ای که این منطقه را به بزرگ ترین زندان جهان تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد که یمن به هرگونه تجاوز آمریکا علیه صنعا به بهانه ممانعت از عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی از دریای سرخ پاسخ می دهد.

حوثی تصریح کرد: ما بر ضرورت ایستادگی در برابر ظالم بر اساس احکام دین اسلام تأکید می ‌کنیم و معتقدیم کاری که نیروهای مسلح یمن انجام می ‌دهند، در چارچوب دفاع مشروع قرار دارد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: هر کشوری که از رژیم صهیونیستی حمایت کند، مسئول جنایاتی است که این رژیم با حمایت آمریکا و انگلستان انجام می دهد و ناقض قوانین بین المللی تلقی می شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها