تسلیت رهبر معظم انقلاب برای درگذشت حاج شیخ محسن علی نجفی

تسلیت رهبر معظم انقلاب برای درگذشت حاج شیخ محسن علی نجفی
پنج‌شنبه 21 دی 1402 - 13:53

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محسن علی نجفی را به علماء و حوزه‌های علمیه پاکستان تسلیت گفتند.

العالم - ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ «محسن علی» نجفی را به علماء و حوزه‌های علمیه پاکستان تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم بزرگوار و خدوم مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب حاج شیخ محسن علی نجفی طابَ ثَراه موجب تأثر و تأسف گردید.

اینجانب فقدان این عالم محترم را به علماء و حوزه‌های علمیه پاکستان، خانواده و دوستداران ایشان مخصوصاً شیعیان محترم «بَلتِستان» تسلیت گفته و از خداوند شکور برای این عالم وارسته غفران واسعه و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت دارم.

والسلام علیکم و رحمةُ اللهِ و برکاتُه

سیدعلی خامنه‌ای

۲۰ دی ماه ۱۴۰۲

آیت‌الله محسن علی نجفی از علماء و مفسران برجسته شیعه در پاکستان بود که تحصیلات خود را در نجف و در محضر اساتیدی همچون مرحوم آیت‌الله خوئی و شهید آیت‌الله محمدباقر صدر گذراند. وی مؤسس حوزه‌های علمیه «جامعةُ اهل البیت» و «جامعةُ الکوثر» و رئیس شورای عالی مجمع اهل‌البیت علیهم‌السلام در پاکستان و بنیانگذار سیستم آموزشی اسوه و چند دانشکده خصوصی در این کشور بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها