وزیر خارجه عربستان: مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی بزودی حل می‌شود

وزیر خارجه عربستان: مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی بزودی حل می‌شود
جمعه 22 دی 1402 - 00:36

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مشکل پرواز عمره‌گزاران ایرانی به امیرعبداللهیان اطمینان داد که این موضوع صرفاً مسأله‌ای فنی است که بزودی حل خواهد شد.

العالم-عربستان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی پنجشنبه شب ۲۱ دی ماه تلفنی گفت‌وگو کرده و برخی موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌ مناسبات دوجانبه و آخرین تحولات فلسطین را مورد مشورت و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی، به سفر هیأت پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیأت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان اشاره کرد و افزود: روابط سیاسی دو کشور در مسیر درست خود قرار دارد و در چارچوب توافق رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی رو به گسترش است.

وی با اشاره به توافق دو کشور در موضوع اعزام ایرانیان به حج عمره، در خصوص تاخیر به وجود آمده در این موضوع و چگونگی حل آن با همتای عربستانی خود به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به اقدام عربستان در برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی با هدف توقف جنگ در غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به این منطقه گفت: در این راستا ما همچنین از اقدام آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت می‌کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در کشتار مردم فلسطین خاطرنشان کرد: آمریکا صد روز است که از عدم توسعه جنگ سخن می‌گوید، اما در عمل هیچ جدیتی برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه از خود نشان نمی‌دهد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز روابط دو کشور را رو به گسترش ارزیابی کرد و گفت: همچنان در انتظار سفر رسمی دوجانبه آقای رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی در خصوص مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی، به امیرعبداللهیان اطمینان داد که این موضوع صرفا مسأله‌ای فنی است که بزودی حل خواهد شد تا عمره گزاران ایرانی بتوانند برای اعمال حج عمره به سرزمین وحی مشرف شوند.

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به اشاره امیرعبداللهیان به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: باید تا جای ممکن به اعمال فشار برای پایان دادن به جنگ علیه غزه ادامه دهیم.

وزرای خارجه ایران و‌ عربستان ضمن ابلاغ سلام روسای دو کشور به یکدیگر، تداوم رایزنی بین دو طرف را سازنده ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان ضمن پیگیری سفر ولیعهد عربستان به تهران، از همتای عربستانی خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

پربیننده ترین خبرها