آخرین تحولات عملیات مقاومت عراق علیه پایگاه های آمریکایی در منطقه

شنبه 23 دی 1402 - 01:12

خبرنگار شبکه العالم در بغداد گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق برای همبستگی با مردم غزه، همبستگی با مردم یمن و محکومیت تجاوزات آمریکایی-انگلیسی به یمن، به حملات خود علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکایی در منطقه ادامه داد.

العالم - عراق

نوید بهروز به شبکه العالم گفت: «مقاومت اسلامی عراق امروز دو نقطه در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد که اولین آن بندر ام الرشاش در ایلات است که طبق بیانیه مقاومت اسلامی عراق، یک هدف حیاتی به شمار می رود.

وی افزود: «در این بیانیه نوع سلاح مورد استفاده اعم از پهپاد یا موشک، فاش نشده است، اما در این بیانیه به هدفی حیاتی اشاره شده است که در بندر ایلات هدف قرار گرفته است.»

بهروز خاطرنشان کرد: «هدف دوم مقاومت اسلامی عراق در پارک رود اردن در فلسطین اشغالی بود که در آن یک مقر نظامی با سلاح‌های مناسب هدف قرار گرفت.»

وی افزود: «سومین هدف میدان کونیکو در سوریه بود که توسط مقاومت اسلامی عراق هدف قرار گرفت.»

وی توضیح داد که این سه هدف، جمعه مورد حمله مقاومت قرار گرفت و چه بسا در آینده بیانیه‌های دیگری نیز مبنی بر هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکایی در منطقه یا فلسطین اشغالی، منتشر شود.

پیشتر پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تعداد حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه از 17 اکتبر 2023 به 130 حمله رسیده است که 53 حمله در عراق و 77 حمله در سوریه رخ داده است.

پربیننده ترین خبرها