100 روز تجاوز «اسرائیل» به نوار غزه

يکشنبه 24 دی 1402 - 13:41

همه اهداف تجاوز اسرائیل به غزه در طول صد روز تجاوز به شکست انجامید زیرا دشمن اسرائیلی به هیچ یک از اهدافی که در ابتدای جنگ تعیین کرده بود، نرسید و نتوانست اسرای خود را آزاد کند یا مقاومت را در نوار غزه از بین ببرد.

العالم _ فلسطین اشغالی

100 روز از جنگ غزه می گذرد و هیچ یک از اهداف جنگ در مقابل صبر و استواری نوار محاصره شده غزه تحقق نیافته است، نه مقاومت پایان یافت، نه جلوی عملیات ضد خودروها و نظامیان دشمن متوقف شد و نه اسرای اسرائیلی آزاد شدند بلکه در مقابل ارتش اسرائیل در جهنم غزه زمینگیر شد.

100 روز است که حملات مقاومت در حال افزایش است و دایره وحدت میدان در سراسر منطقه گسترش می یابد.

مقاومت فلسطین در نوار غزه همچنان قادر است به عمق دشمن حمله کند. اشغالگر به دروغ گفت که شمال نوار غزه را خلع سلاح کرده و توانایی های نظامی آن را از بین برده است، اما میدان نبرد چیز دیگری می گوید. مقاومت همچنان تل آویو را از شمال نوار غزه آماج حملات موشکی قرار می دهد و خودروهای دشمن را منهدم می کند به گونه ای که دشمن نیز ناچار به اعتراف به آن است.

مقاومت در این مدت ده ها خودرو و تانک دشمن را منهدم کرده و 500 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده و هزاران نظامی دیگر را روانه بیمارستان ها کرده است. شمار زیادی از این نظامیان دچار بیماری های روحی و روانی شده اند.

دشمن علاوه بر این متحمل میلیاردها دلار خسارت اقتصادی شده است به گونه ای که مجبور شد پنج گردان رزمی را برای کاهش خسار های جانی و مالی از جنگ زمینی در نوار غزه خارج کند.

در همین حال حملات حزب الله لبنان در جبهه شمالی شدت یافته است و شهرک نشینان مجبور شده اند همچنان از این مناطق دور بمانند تا جایی که تقریبا همه شهرک های صهیونیست نشین در شمال سرزمین های اشغالی به دلیل حملات متمرکز نیروهای حزب الله، تخلیه شده اند.

دشمن در همین حال متحمل خسارات بسیاری شده است که برای دوری از فشارهای داخلی بسیاری از آنها را فاش نمی کند. این در حالی است که شگفتی های مقاومت همچنان ادامه دارد و دشمن را سر در گم کرده و دشمن را به خشم آورده است.

شگفتی بزرگ دیگر در جبهه‌ مقاومت در یمن رخ داده است. جبهه یمن دشمن اسرائیلی را برای تامین نیازهای غذایی شهرک نشینان کاملاً فلج کرده است زیرا حرکت کشتی‌های تدارکاتی به سمت سرزمین های اشغالی به دلیل مقاومت دلیرانه ارتش یمن در باب المندب کاملا متوقف شده است. تلفات ناشی از اصابت موشک های بالستیک دوربرد به مواضع دشمن در ایلات و عمق دیگر مناطق رژیم اشغالگر نیز ادامه دارد به گونه ای که فعالیت فرودگاه ها نیز فلج شده است.

در سوی دیگر جبهه نبرد، حملات دردناک مقاومت اسلامی عراق نیز به منافع دشمن صهیونیست در عمق مناطق اشغالی و نیز به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه ادامه دارد. وحدت میدان های نبرد باعث افزایش تلفات دشمن و تحمیل خسارات سنگین اقتصادی به آن شده به گونه ای که تبعات جنگ غزه، بیش از 60 میلیارد دلار هزینه به رژیم اشغالگر تحمیل کرده است، هزینه ای که در صورت ادامه جنگ افزایش خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها