برگزاری دادگاهی مردمی برای محکوم کردن رژیم اشغالگر اسرائیل در 45 کشور اروپایی و آمریکایی

يکشنبه 24 دی 1402 - 13:59

چندین کشور اروپایی و آمریکایی، تظاهرات گسترده ای برای  پایان دادن به تجاوز اسرائیل به نوار غزه و محکومیت جنایات نسل کشی علیه فلسطینیان برگزار کردند.

العالم اروپا

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای حمایت از آتش‌بس غزه گرد هم آمدند، به گونه ای که بریتانیا شاهد بزرگ‌ترین راهپیمایی ملی در تاریخ خود به دعوت ائتلاف سازماندهی راهپیمایی‌های همبستگی با فلسطین بود که در آن هزاران نفر از شهرهای مختلف گرد هم آمدند و پرچم‌های فلسطین را برافراشتند.

بن جمال مدیر پویش همبستگی فلسطین گفت: صدها نفر بار دیگر در راهپیمایی امروز و این بار به عنوان بخشی از روز جهانی همبستگی شرکت می کنند. ما نیز امروز با افرادی از 120 شهر از 45 کشور در 6 قاره، و همه ما متحد هستیم تا به توقف کشتار و توقف نسل کشی دعوت کنیم.

مجمع فلسطین در لندن اعلام کرد تظاهرات امروز یک دادگاه بین المللی مردمی است که رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم می کند و خواستار برقراری آتش بس فوری و دائمی و پایان دادن به فرار از مجازات در برابر قوانین بین المللی است

دکتر غسان ابوسته ، یک انگلیسی فلسطینی الاصل که در راهپیمایی سخنرانی کرد، به شبکه العالم گفت: بشریت باید خود را نجات دهد نه غزه. زیرا انسانیت در این آزمون تاریخی شکست خورده است .

تظاهرکنندگان معتقدند 100 روز تجاوز فصل جدیدی از یک روایت تاریخی است که بیش از هفت دهه طول کشیده، زیرا امید در گرو نجات باقی مانده بشریت در مواجهه با حوادث غزه برای تغییر مسیر رویدادها و توقف چرخه جنگ های تکراری است.

یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی لندن به شبکه العالم گفت: کشتار را متوقف کنید، کشتار را متوقف کنید، 10 هزارکودک و 25 هزار غیرنظامی به طور غیرقابل قبولی کشته شدند.

یکی از تظاهرکنندگان به شبکه العالم گفت: هیچ یک از اینها نباید اتفاق بیفتد، همه ما خواستار آزادی فلسطینی ها هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها