گزارش خبرنگار العالم در اردن از تظاهرات گسترده در امان در همبستگی با غزه

يکشنبه 24 دی 1402 - 14:36

هزاران اردنی در تحصن گسترده ای  در نزدیکی سفارت آمریکا در امان ، نسل کشی مردم فلسطین در نوار غزه به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل را با حمایت نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا، محکوم کردند. شرکت کنندگان بر حمایت خود از گزینه مقاومت در برابر اشغالگران  تاکید کرده و مقاومت را تنها راه جلوگیری از تجاوز دانستند.

العالم اردن

به گزارش خبرنگار العالم در اردن، همزمان با فعالیت های جهانی در بیشتر شهرهای جهان، احزاب سیاسی و فعالیت های جوانان اردنی با برگزاری تظاهراتی در نزدیکی سفارت آمریکا در امان خواستار پایان دادن به تجاوزات صهیونیستی- آمریکایی به نوار غزه شدند.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: این فعالیت؛ پیامی به دولت آمریکا و سفارت آمریکا در امان است که مردم اردن و همه مردم عرب، دولت آمریکا و آمریکا را دشمن و شریک جنایت علیه مردم فلسطین در غزه می دانند.

پیام شرکت کنندگان به دولت اردن؛ لزوم وجود پل دائمی برای رساندن کمک های بشردوستانه و امدادی به مردم غزه با توجه به جنگ نسل کشی نوار غزه از 7 اکتبر سال گذشته، است.

یکی از شرکت کنندگان به خبرنگار العالم گفت: "تقاضای ما اکنون این است که مقاومت و حمایت از مردم غزه مهمترین چیز است و اینکه بتوانیم به شکلی متمدنانه سوخت، آب و غذا وارد کنیم. و خواستار انتقال محترمانه مجروحانی هستیم که در حال جان باختن هستند و اینها مهمترین خواسته های ما در حال حاضر است

معترضان با سردادن شعارهایی ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان بی گناه و بی دفاع غزه، خواهان جرم انگاری عادی سازی و اخراج پایگاه های آمریکایی مستقر در خاک اردن شدند

پربیننده ترین خبرها