تبعات عملیات طوفان الاقصی؛

رئیس «شین‌بت» اولین مقامی که کلیدها را تحویل می‌دهد

رئیس «شین‌بت» اولین مقامی که کلیدها را تحویل می‌دهد
دوشنبه 25 دی 1402 - 13:50

رئیس اسبق سرویس جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس فعلی این نهاد، قصد دارد از این منصب کناره‌گیری کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«یعقوب پری» در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از قصد «رونن بار» رئیس کنونی سرویس جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) برای استعفا در پایان جنگ غزه خبر داد.

وی گفت: من با رونن بار درباره تصمیمش برای آینده صحبت کردم و شک ندارم که وی از اولین افرادی خواهد بود که کلیدها را تحویل خواهد داد و این منصب را ترک خواهد کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی دلیل تصمیم رئیس شین‌بت و بسیاری از مقامات دیگر برای استعفا را شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد.

پیشتر، رئیس شین بت به شکست اطلاعاتی از مقاومت فلسطین در جریان عملیات طوفان الاقصی اعتراف کرده و مسئولیت این شکست را پذیرفته بود.

شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی به بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی دامن زده و بیشتر صهیونیست ها خواهان استعفای کل کابینه این رژیم شده اند.

باوجود اینکه مقامات امنیتی کابینه «بنیامین نتانیاهو» مسئولیت شکست از مقاومت فلسطین را پذیرفته‌اند، توده صهیونیست ها خواهان پذیرش مسئولیت شکست از سوی شخص نخست وزیر شده اند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از شکاف و چند دستگی در بین سران تل آویو و توده صهیونیستها در یکصدمین روز جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه ابراز نگرانی کرده بود.

اختلافات بین وزیران در درون کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و در بین اعضای شورای جنگ و همچنین بین وزرای کابینه و شورای جنگ بالا گرفته است.

بخشی از این اختلافات درباره رویکرد سیاستمداران و نظامیان نسبت به جنگ علیه غزه و بخشی نیز در قالب رقابت های زودهنگام انتخاباتی آینده است.

براساس آخرین نظرسنجی ها، حزب لیکود به ریاست نتانیاهو و ائتلاف حاکم او در صورت برگزاری انتخابات، رای لازم برای تصدی دوباره پست نخست وزیری و کابینه را نخواهد داشت و «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق و عضو کنونی شورای جنگ از شانس تصدی پست نخست وزیری برخوردار است.

براساس این نظرسنجی ها، ائتلاف اپوزیسیون خواهد توانست اکثریت کرسی های انتخابات پارلمانی آینده را کسب کند.

موفق نشدن نتانیاهو در اهداف خود در جنگ علیه غزه شاید خواست گانتس باشد، زیرا شانس او برای تصدی پست نخست وزیری آینده را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، براساس پیش بینی تحلیلگران، کابینه نتانیاهو پس از پایان جنگ علیه غزه سقوط خواهد کرد و با توجه به سه پرونده فساد، ادامه جلسات دادگاه او برگزار و زندانی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها