بازی استثنایی در دوحه با قهرمانی غزه و ابوعبیده+ویدئو

دوشنبه 25 دی 1402 - 18:50

ورزشگاه «مدینه تعلیمیه»در دوحه پایتخت قطر شاهد دیدار تیم‌های ایران و فلسطین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود که لحظات تاریخی را به ثبت رساند.

العالم - فلسطین اشغالی

حال و هوای صدمین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، بر فضای دیدار ایران و فلسطین در زمین ورزشگاه «مدینه تعلیمیه» در دوحه پایتخت قطر حاکم بود.

در این بازی از گروه سوم جام ملت‌های آسیا در دور اول، بازیکنان هر دو تیم به یاد شهدای فلسطینی در این جنگ به مدت یک دقیقه سکوت کردند و به احترامشان ایستادند. شعارهای حمایت از فلسطین از سوی هواداران، در ورزشگاه طنین انداز شد.

ابتدا بازیکنان فلسطینی در یک ردیف ایستاده و دست یکدیگر را گرفته، سرود ملی این کشور را در کنار هواداران خود خواندند.

با صدای سوت داور مسابقه آغاز شد و گل‌های آن توسط کریم انصاری فرد، شجاع خلیل زاده، مهدی قائدی و سردار آزمون به ثمر رسید.

در این بازی تامر صیام بازیکن فلسطینی تک گل کشورش را به ثمر رساند.

به این ترتیب، ایران با کسب سه امتیاز در این بازی با تفاضل گل بر امارات برتری یافت و در صدر جدول رده بندی گروه قرار گرفت و هنگ کنگ و فلسطین بدون امتیاز باقی ماندند.

در این دیدار جو بی‌سابقه‌ای در حمایت از آرمان فلسطین حاکم بود و هواداران ایرانی با شعارهای مختلف از روی سکوها حمایت خود را از فلسطین نشان دادند.

نکته اخلاقی دیگر در این دیدار رفتار شجاع خلیل زاده قهرمان و مدافع تیم ملی ایران بود که در دقیقه دوازدهم بازی برای کشورش گل دوم را به ثمر رساند اما به احترام شهدای غزه شادی پس از گل انجام نداد.

پخش سخنرانی ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس به مناسبت صدمین روز تجاوزات اسرائیل به غزه نیز با برگزاری این مسابقه همزمان بود. رسانه های قطری تصاویری از شیخ حمد بن خلیفه ال ثانی پدر امیر قطر منتشر کردند در حالی که در استادیوم با استفاده از هدفون در حال گوش دادن به سخنرانی ابوعبیده بود.کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری از حاضران در ورزشگاه منتشر کردند که در حال گوش دادن به سخنرانی ابوعبیده بودند.

این فضای استثنایی به استودیوی گزارشگران مسابقه نیز کشیده شد و عصام الشوالی، گزارشگر تونسی با چفیه فلسطینی ظاهر شد.

جمعیت پس از پایان بازی ایران و فلسطین در دوحه پایتخت قطر شعار حمایت از غزه سر دادند.

پربیننده ترین خبرها