«پیشرو دیزایی» که در حمله ایران به شمال عراق کشته شد، کیست؟

«پیشرو دیزایی» که در حمله ایران به شمال عراق کشته شد، کیست؟
سه شنبه 26 دی 1402 - 10:10

منابع رسمی خبری کٌرد از کشته شدن « پیشرو دیزایی» ، تاجر کرد در حملات موشکی شب گذشته سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به منزلش در اربیل در شمال عراق و زخمی شدن فرزندش در این حمله خبر دادند.

العالم - عراق

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه شنبه) چند نقطه در منطقه از جمله اقلیم کردستان عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

یک منبع آگاه گزارش داد پیشرو دیزایی، تاجر کرد در حملات موشکی ایران به مقر موساد در اربیل در کردستان عراق کشته شده است.

برخی منابع فاش کردند پیشرو دیزایی، رئیس شرکت امنیتی و حفاظتی فالکون، مهره موساد و مسئول حفاظت از جاسوسان اسرائیلی در اربیل و پشتیبانی لوجستیک از آنها بود.

منابع آگاه گفتند مقر اصلی شرکت وی در مصر قرار دارد. این شرکت در زمینه شناسایی مواضع و اهداف با استفاده از پلاک خودرو و امکانات کامل تکنولوژیک با چند شرکت دیگر همکاری می کند.

یکی از این شرکت ها، شرکت EIA وابسته به سامانه آمار فدرال آمریکا و مسئول جمع آوری و تحلیل داده و شریک اصلی شرکت فالکون است که رئیس آن در حمله موشکی به مقر موساد در اربیل عراق کشته شد.

خبرگزاری نور، ارگان شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد که پیشرو دیزایی، مسئول صدور نفت از کردستان عراق به "اسرائیل" بود.

این تاجر کرد روابطی تنگاتنگ با موساد و سران کردستان عراق داشت. وی همچنین مالک مجموعه شرکت های Empire بود که در زمینه تجارت نفت فعالیت می کند. این مجموعه پس از تحولات عراق در سال ۲۰۰۳ به وجود آمد و در زمینه تجارت نفت فعالیت می کند.

منابع موثق می گویند : مجموعه SB Falcon یک ارتش خصوصی کوچک دارد که برخی کهنه سربازان آمریکایی در آن حضور دارند.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع امنیتی گفته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با استفاده از موشک های فاتح ۱۱۰، مقر موساد در اربیل واقع در شمال عراق را هدف قرار داد.

این شبکه خبری خاطرنشان کرده است که به دنبال حملات موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد، همه پروازهای فرودگاه بین المللی اربیل به حال تعلیق درآمدند.

بنا به اعلام شبکه خبری العالم ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروه های تروریستی، مقر جاسوسی موساد و مواضع گروه های تروریستی در عراق و سوریه را با موشک های بالستیکی درهم کوبید.

خبرگزاری ایرنا هم اعلام کرده است که ایران مواضع حزب الترکستانی و شورای و گروهک تحریر الشام در ادلب را در هم کوبید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز مراکز جاسوسی و مواضع دشمنان ایران را با چند موشک بالستیک هدف قرار داد.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "در پاسخ به جنایات اخیر علیه جمهوری اسلامی مقر جاسوسی و مواضع گروه های تروریستی ضد ایرانی را در بخش هایی از منطقه در اواسط شب با چند موشک بالستیک هدف قرار دادیم".

در این بیانیه تصریح شده است که همه اهداف منهدم شده اند.

پربیننده ترین خبرها