عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و سومین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و سومین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 27 دی 1402 - 07:59

یکصد و سومین روز حملات مستمر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (چهارشنبه) آغاز شده است که ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک افسر و یک سریاز خود در درگیری های شب گذشته در شمال غزه اذعان کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش فلسطین الیوم، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک افسر و یک سرباز خود در درگیری های شب گذشته در شمال غزه اذعان کرد، در همین حال هلال احمر فلسطین از حمله نظامیان صهیونیست به مرکز اورژانس طولکرم خبر داد و اعلام کرد که صهیونیست ها کادر درمان را از این مرکز بیرون کرده و به بازرسی خودروها نیز مبادرت کردند.

به دنبال تداوم جنایت جنگی رژیم صهیونیستی و کشتار جمعی فلسطینیان با بمباران خانه ها و مناطق مسکونی، پناهگاه ها، بیمارستان ها و مدارس شمار شهدای غزه بر اساس جدیدترین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تا کنون به ۲۴ هزار و ۲۸۵ نفر و زخمی ها نیز به ۶۱ هزار و ۱۵۴ نفر رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از یکصد و سومین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:14 | تصاویری از هدف قرار دادن تانک مرکاوای ارتش اشغالگر در شرق اردوگاه البریح توسط مبارزان قسام

فیلم

20:42 | حمدان: آمریکا شریک کشتار مردم فلسطین است/ حماس پیروز نبرد غزه خواهد شد

دشمنان هرگز در زمینه اجرای توطئه هایشان موفق نخواهند شد و ما حتما پیروز خواهیم شد.

اهالی غزه به خاطر نبود مؤلفه های زندگی در اوضاع بسیار مصیبت بار قرار دارند. (جزئیات بیشتر)

20:22 | تصاویری از هدف قرار دادن ادوات نظامی ارتش اشغالگر در شمال باریکه غزه توسط سرایا القدس

فیلم

19:36 | هلاکت یک افسر و یک سرباز صهیونیست در نبردهای غزه

ارتش اشغالگر اذعان کرد که یک افسر و یک سرباز در درگیری ها در باریکه غزه کشته شدند.

19:15 | لحظه هدف قرار دادن 2 تانک اسرائیلی با راکت های یاسین 105

گردان های قسام: دو تانک مرکاوای دشمن را با راکت های یاسین 105 در منطقه معن در جنوب شرق خانیونس هدف قرار دادیم.

فیلم

18:53 | شلیک 20 راکت از جنوب لبنان به اراضی اشغالی

رسانه های اسراییلی از شلیک 20 راکت از جنوب لبنان به سمت الجلیل اعلی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

18:27 | در جریان یورش نظامیان صهیونیست به محله المنشیه در اردوگاه نور شمس در طولکرم، مبارزان فلسطینی بولدوزر D9 ارتش اشغالگر را با یک بمب دست ساز هدف قرار دادند.

فیلم

18:13 | درگیری و وقوع چند انفجار در طولکرم به دنبال یورش نظامیان صهیونیست

منابع خبری از یورش نظامیان ارتش اشغالگر به اطراف اردوگاه نورشمس در شهر طولکرم در کرانه باختری خبر دادند.

به دنبال یورش صهیونیست ها به این منطقه درگیری های شدیدی میان مبارزان مقاومت و اشغالگران صورت گرفت و صدای چندین انفجار شنیده شد.

فیلم

18:04 | شکار پهپاد ارتش اشغالگر در غزه

سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) خبر داد که یک پهپاد شناسایی ارتش صهیونیستی را در شرق غزه تحت کنترل خود در آورده است.

17:46 | تصاویری از حملات خمپاره ای مبارزان قسام به مواضع رژیم صهیونیستی در باریکه غزه

فیلم

17:28 | این ویدیو که در اختیار دیوان کیفری بین المللی قرار گرفت، دروغین بودن ادعاهای رژیم اسرائیل در لاهه را ثابت کرد. رژیم اشغالگر در دادگاه مدعی شد که بسیار دقت می کرد که اهداف غیرنظامی در غزه را مورد حمله قرار ندهد!

فیلم

15:04 | مشعل با رد راه حل دو کشوری: تنها راه حل پایان اشغالگری است

رهبر حماس در خارج با اشاره به مخالفت جنبش متبوعش و ملت فلسطین با راه حل دو کشور، تاکید کرد که ملت فلسطین به دنبال آزادی و رهایی از بند اشغالگری، استقلال و تشکیل کشور مستقل خویش است. (جزئیات بیشتر)

15:03 | گزارش العالم از تداوم جنایتگری رژیم صهیونیستی وشهادت شمار دیگری از فلسطینیان

صبح امروز (چهارشنبه) ۳ فلسطینی در حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی به یک خودرو نزدیک اردوگاه بلاطه در شرق نابلس به شهادت رسیدند. (جزئیات بیشتر)

14:41 | ارتش رژیم صهیونیستی شهرک حولا در جنوب لبنان را بمباران کرد.

بمباران

14:40 | جهاد اسلامی فلسطین: ترورها و اعدام‌های میدانی عزم مردم ما را برای مقابله با تجاوز افزایش می‌دهد.

13:03 | فلسطین الیوم: ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۱۹۲ افسر و سرباز و مجروح شدن ۲۵۶۷ نظامی دیگر از ابتدای حمله زمینی به غزه اذعان کرد

12:45 | نیروهای قسام یک تانک و بولدوزر اسراییلی را هدف قرار دادند

گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها بامداد امروز (چهارشنبه) یک تانک مرکاوا و یک دستگاه بولدوزر نظامی از نوع D9 را در منطقه بطن السمین در جنوب شهر خان یونس در نوار غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار دادند.

12:36 | آثار اقدامات نیروهای صهیونیستی در نبش قبر قبرستانی در محله اتریش در غرب شهر خان یونس غزه پس از عقب نشینی اشغالگران از این منطقه

نبش

11:06 | حمله موشکی به پایگاه‌های اسرائیلی از لبنان
منابع عبری از حمله موشکی از جنوب لبنان به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

11:05 | بر اثر بمباران منازل مسکونی فلسطینیان از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی در محله الدرج در غزه، 25 نفر شهید و ده ها نفر دیگر مجروح شدند.

10:56 | ویدیویی از فعالیت های مردمی یمنی روی عرشه کشتی اسرائیلی گالاکسی لیدر - که از سوی ارتش یمن در دریای سرخ توقیف شده است

یمن

10:22 | شهادت «ابوشلال» از فرماندهان مقاومت فلسطین

شلال
رژیم صهیونیستی از ترور عبدالله ابوشلال از فرماندهان گروه‌های مقاومت در اردوگاه بلاطه در کرانه باختری خبر داد.

«عبدالله ابوشلال» به همراه یارانش در جریان انفجار حمله پهپادی ساعاتی قبل در نابلس به شهادت رسید.

10:16 | نظامیان صهیونیست بامداد امروز با حمله به شهر قلقیلیه در کرانه باختری، شماری از کارگران فلسطینی را بازداشت کردند.

قل

10:12 | نظامیان رژیم اشغالگر بامداد امروز با حمله به شهر بیره در کرانه باختری، بدریه حمدان معلم فلسطینی را بازداشت کردند.

09:16 | اعتراف رژیم صهیونیستی به کشته و مجروح شدن 4 نظامی دیگر در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی دیگر خود در درگیری‌های نوار غزه اعتراف کرد.

سخنگوی ارتش صهیونیستی خاطرنشان کرد که این دو نظامی کشته شده از نیروهای یگان زرهی 82 بودند و در شمال نوار غزه کشته شدند.

ارتش صهیونیستی همچنین اعلام کرده دو نظامی دیگر در همین منطقه به شدت مجروح شدند.

09:12 | شهادت سه فلسطینی به نام‌های سیف النجمی، یزن النجمی و محمد قطاویبه به دنبال حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس

08:21 | گردان های الاقصی از انهدام مقر فرماندهی و کنترل میدانی رژیم صهیونیستی در محورهای درگیری در شرق و مرکز خان یونس واقع در نوار غزه با موشک و موشک خبر داد.

08:21 | منابع فلسطینی از حملات شدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه شیخ زاید در شمال نوار غزه خبر دادند.

07:11 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: مقاومت فلسطین همزمان با درگیری های جاری، یک بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی را با وسیله انفجاری قوی در اردوگاه تولکرم هدف قرار داد.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها