سناتور آمریکایی: واشنگتن شریک جرم کابوسی است که میلیون‌ها فلسطینی تجربه می‌کنند

سناتور آمریکایی: واشنگتن شریک جرم کابوسی است که میلیون‌ها فلسطینی تجربه می‌کنند
چهارشنبه 27 دی 1402 - 09:04

سناتور ارشد دموکرات گفت جنگی که توسط کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شروع شده، بیشترین میزان تخریب در قرن بیست‌ویک را تاکنون برجای گذاشته است.

العالم - آمریکا

«برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات گفت جنگی که توسط کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شروع شده، بیشترین میزان تخریب در قرن بیست‌ویک را تاکنون برجای گذاشته است.

سندرز بامداد چهارشنبه توضیح داد: «ویرانی‌هایی که پس از ۱۰۰ روز در غزه رخ داد، از ویرانی‌هایی که در شهر درسدن (آلمان) در طول جنگ جهانی دوم شاهد بودیم، فراتر رفته است».

وی درباره حملات اشغالگران به نوار غزه اظهار داشت: «نتایج عملیات نظامی اسرائیل فاجعه بار بود، زیرا بیش از ۲۰ هزار فلسطینی کشته شدند و گمان می‌رود هزاران قربانی هنوز زیر آوار باشند».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، این سناتور آمریکایی ادامه داد: «تأسیسات سازمان ملل در غزه با وجود در میان گذاشتن مختصات خود با نیروهای اسرائیلی، بمباران شدند. کارمندان سازمان‌های بشردوستانه‌ای که برای دهه‌ها در مناطق جنگی فعالیت کرده‌اند، می‌گویند فاجعه غزه فراتر از هر چیزی است که تا به حال دیده‌اند».

سندرز با بیان اینکه صدها هزار کودک در غزه در مقابل چشمان آمریکایی‌ها از گرسنگی می‌میرند، افزود: «با وجود تلاش‌های سازمان ملل، وضعیت بدتر شده است. کامیون‌های کمک‌رسانی به قدری آهسته از مرز غزه عبور می‌کنند که دولت نتانیاهو به آنها اجازه نمی‌دهد تا در حالت ایمن حرکت کنند».

به گزارش فارس، با گذشت ۱۰۲ روز از آغاز جنگ، شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار شهید رسیده که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از قربانیان، کودک هستند. نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره و بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های آن یا کاملا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.

پربیننده ترین خبرها