بیانیه ارتش یمن درباره حمله به کشتی آمریکایی در خلیج عدن

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به کشتی آمریکایی در خلیج عدن
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 01:12

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد پنجشنبه گفت که نیروی دریایی این کشور، با تعدادی موشک به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله و آن را مورد اصابت دقیق قرار داد.

العالم - یمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد پنجشنبه گفت که نیروی دریایی این کشور، با تعدادی موشک به کشتی آمریکایی «جینکو پیکاردی» در خلیج عدن حمله و آن را مورد اصابت دقیق قرار داد.

سریع طی بیانیه‌ای تلویزیونی توضیح داد: «ما در هدف قرار دادن همه منابع تهدید در دریاهای عربی و سرخ در چارچوب حق دفاع مشروع از یمن عزیز و در ادامه حمایت از مردم مظلوم فلسطین تردید نخواهیم داشت».

در این بیانیه که از شبکه «المسیره» پخش شد، آمده است: «ما تایید می‌کنیم که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر خواهد بود. هر تجاوز جدیدی [به یمن] نیز بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند».

او در واکنش به ادعاهای غرب مبنی بر تهدید یمن علیه تمام کشتی‌ها در دریای سرخ، تصریح کرد: «ما تداوم عبور و مرور کشتی‌ها در دریاهای عربی و سرخ به تمام مقاصد جهان به جز بنادر فلسطین اشغالی را تایید می‌کنیم».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «عملیات ما علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند متوقف نخواهد شد تا زمانی که تجاوزات و محاصره علیه مردم ثابت قدم فلسطین در غزه رفع نشود».

شامگاه چهارشنبه بود که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن نام جنبش انصارالله یمن را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» این کشور بازگردانده است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به این اقدام آمریکا، آن را فاقد ارزش دانست و گفت که یمن سال‌هاست در محاصره آمریکا قرار دارد. (جزئیات بیشتر)

در فوریه سال ۲۰۲۱ بود که دولت آمریکا به ریاست «جو بایدن»، تصمیم دولت پیشین این کشور را لغو کرده و نام انصارالله را از فهرست ادعایی سازمان‌های تروریستی خارج کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها