اسپانیا: حملات اسرائیل به غزه نظم جهانی را به خطر انداخته است

اسپانیا: حملات اسرائیل به غزه نظم جهانی را به خطر انداخته است
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 10:45

نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی در «داووس» با اشاره به حملات اسرائیل به غزه گفت، امنیت و ثبات منطقه به خطر افتاده است.

العالم - اروپا

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در سخنرانی خود در «داووس» در سوئیس گفت که حملات اسرائیل به فلسطین نظم چندجانبه گرایی را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سانچز گفت: «روند کنونی وقایع به مردم فلسطین کمکی نخواهد کرد. آنچه در خطر است زنجیره‌های امنیت، تجارت، رفاه، ثبات کل خاورمیانه و تداوم نظم چندجانبه است.»

سانچز با اشاره به درگیری‌ها در غزه و اوکراین گفت، باید منسجم بود، از اصول و ارزش‌ها حمایت کرد و باید برای گفت‌وگو، حاکمیت قانون و صلح فشار آورد.

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا نیز اخیرا گفت که رفتار رژیم صهیونیستی در غزه و محروم کردن صدها هزار نفر از آب و برق و غذا، می‌تواند «جنایت جنگی و نسل‌کشی برنامه‌ریزی شده» تعریف شود.

«ایون بیلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا گفت: «اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق و آب و غذا رها کرده و اقدام به بمباران غیرنظامیان می‌کند که یک مجازات دسته‌جمعی و نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و می‌توان آن را جنایت جنگی و نسل‌کشی دانست.»

وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا افزود که اتحادیه اروپا و آمریکا، اسرائیل را برای ادامه سیاست‌های خصمانه خود تشویق می‌کنند.

به گزارش فارس، وزارت بهداشت غزه روز چهارشنبه ۱۷ ژانویه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی به ۲۴۴۴۸ تن رسیده و ۶۱۵۰۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند؛ تداوم بمباران غزه، به یکی از راه‌های ارتش اسرائیل برای کتمان شکست‌های میدانی تبدیل شده است.

اشغالگران علاوه بر تداوم حملات هوایی علیه نوار غزه، مناطقی از کرانه باختری را هم هدف حملات امروز خود قرار داده‌اند. طبق گزارش هلال احمر فلسطین حمله پهپادی ارتش اسرائیل به اردوگاه طولکرم موجب شهادت چند جوان فلسطینی شده و نظامیان اسرائیلی از انتقال مجروحان این حمله به مراکز پزشکی ممانعت می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها