تقابل ایران با هنگ کنگ در دومین بازی جام ملت های آسیا

تقابل ایران با هنگ کنگ در دومین بازی جام ملت های آسیا
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 22:59

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه مرحله گروهی جام ملت های آسیا ساعت ۲۱ جمعه 29 دی ماه به مصاف هنگ کنگ می‌رود.

العالم - ایران

پسران ایران جام ملت‌های آسیا را با برد مقتدرانه آغاز کردند و با ۴ گل در همان دیدار نخست، در قواره یک مدعی اصلی جام ظاهر شدند.

هنگ کنگ دومین حریف مرحله گروهی است که اگرچه لقب اژدها دارد؛ اما در زمین فوتبال برخلاف نامش حریف رام و بی دردسر برای ماست.

تیمی که تنها سه دوره در جام ملت های آسیا حضور داشته و در سال ۱۹۵۶ در این رقابت‌ها به مقام سومی رسیده و ۱۹۶۴ هم در این تورنمنت چهارم شده است!

هنگ کنگ بعد از ۵۵ سال بار دیگر با بالاتر ایستادن از کامبوج و افغانستان به جام ملت‌ها رسیده و فردا مقابل ایران خوش بین ترین هوادارش هم تصور امتیاز گرفتن از تیم ملی کشورمان را ندارد!

تیم ملی با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی فوتبالی کنشگرا و تهاجمی ارائه می‌دهد، مهاجمان ششدانگ کشورمان تجربه بین المللی گرانبهایی دارند.

بهترین مدافعان و دروازه‌بان‌ها هم از رویارویی با بازیکنانی نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، کریم انصاری فر و مهدی قائدی دلهره دارند چه برسد به هنگ کنک همیشه بازنده! در تاریخ فوتبال مان ۶ مرتبه با هنگ کنگ بازی کرده‌ایم که همواره پیروز بوده ایم.

آخرین بار ۲۵ آبان امسال در مقدماتی جام جهانی این تیم را با ۴ گل بردیم. عددی که در فرهنگ عامه هنگ کنگ نحس محسوب می‌شود!

فرهنگ کشور هنگ کنگ نزدیک به چین اما آمیخته به خرافه‌های بسیاری است، نحسی عدد ۴ هم از همین جا سرچشمه می‌گیرد!

به هر حال هنگ کنگ با مربی نروژی و ۶۰ ساله اش امیدوار است با تعداد گل‌های کم مقابل ایران بازنده شود! تیم ملی کشورمان هم می‌خواهد با جشنواره‌ای از گل هنگ کنگ را بدرقه کند تا خیالش برای صدرنشینی در گروه راحت باشد.

به احتمال فراوان شجاع خلیل‌زاده به دلیل مصدومیت بازی فردا را از دست می‌دهد.

البته امیر قلعه‌نویی بعد از برد فلسطین گفت: تیم اول و دوم نداریم! نفرات ترکیب اصلی بر اساس عملکرد بازیکنان در ترکیب و تاکتیک تیمی انتخاب می‌شود.

برهمین اساس احتمال دارد ترکیب تیم ملی در روز جمعه با مسابقه مقابل فلسطین تغییرات زیادی داشته باشد از جمله بازگشت سردار آزمون و رامین رضاییان به ترکیب اصلی.

آخرین بار مقابل هنگ کنگ با این ترکیب بازی کردیم:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، رامین رضائیان، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون از این جمع خلیل زاده مصدوم است.

دیگر مسابقه گروه بین دو تیم امارات و فلسطین باهم رقابت می کنند.

پربیننده ترین خبرها