روسیه از حماس خواست اسرا را آزاد کند

روسیه از حماس خواست اسرا را آزاد کند
شنبه 30 دی 1402 - 09:58

 میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین‌الملل حماس از این جنبش درخواست کرد تا اسرا را آزاد کند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش تاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره این دیدار که در مسکو انجام شد، اعلام کرد: طرف روسی بر لزوم آزادی فوری غیرنظامیان از جمله سه تبعه روسی تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار توجه ویژه‌ای به مناقشه فلسطین و اسرائیل و بحران انسانی در نوار غزه شد.

در این دیدار هیات حماس اشاره کرد که جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین و مردم منطقه، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

این هیات بر حق مردم فلسطین برای دستیابی به آزادی و بازگشت به سرزمین خود و حق آنها برای مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی با تمام شیوه‌ها و ابزارهای موجود تاکید کرد.

بوگدانوف نیز موضع کشورش را حمایت از حقوق مردم فلسطین اعلام کرد و افزود: مسکو برای تماس با طرف‌های مربوطه جهت دستیابی به آتش‌بس تلاش می‌کند.

به گزارش ایرنا، حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و ششمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون بیش از ۲۴ هزار شهید در پی داشته است رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

پربیننده ترین خبرها