حمله به پادگان نظامی در نزدیکی فرودگاه حدیده یمن

حمله به پادگان نظامی در نزدیکی فرودگاه حدیده یمن
شنبه 30 دی 1402 - 22:49

منابع خبری از حمله به پادگان نظامی در نزدیکی فرودگاه حدیده‌ یمن خبردادند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش منابع رسانه ای،‌ یک منبع نظامی یمنی گفت: دو حمله به پادگان الجبانه در نزدیکی فرودگاه حدیده در غرب یمن صورت گرفته است.

پیش از این، فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام امروز (شنبه) به وقت محلی خاطرنشان کرده بود، به عنوان بخشی از تلاش‌های جاری برای حفاظت از آزادی ناوبری و جلوگیری از حملات به کشتی‌های دریایی، نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه ) تقریباً ساعت ۴ صبح (به وقت صنعا)، حملات هوایی را علیه یک موشک ضد کشتی حوثی‌ها (انصارالله یمن) انجام دادند که به سمت خلیج عدن هدف گیری شده بود.

روز جمعه پیش نیز یک شبکه یمنی گزارش داد آمریکا و انگلیس منطقه‌ای را در غرب یمن مورد حمله قرار دادند.

این شبکه خاطرنشان کرد، آمریکا و انگلیس در تجاوزی جدید طی دو حمله هوایی منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در واکنش به ادعاهای غرب مبنی بر تهدید یمن علیه تمام کشتی‌ها در دریای سرخ، اعلام کرده است: «ما تداوم عبور و مرور کشتی‌ها در دریاهای عربی و سرخ به تمام مقاصد جهان به جز بنادر فلسطین اشغالی را تایید می‌کنیم».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «عملیات ما علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند متوقف نخواهد شد تا زمانی که تجاوزات و محاصره علیه مردم ثابت قدم فلسطین در غزه رفع نشود».

پربیننده ترین خبرها