تظاهرات در چندین شهر اشغالی برای برکناری نتانیاهو

تظاهرات در چندین شهر اشغالی برای برکناری نتانیاهو
يکشنبه 1 بهمن 1402 - 11:31

تظاهرات گسترده ای در مرکز تل‌آویو برای بازگشت زندانیان بازداشت شده در باریکه غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام برای برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل برگزار شد.

العالم - فلسطین اشغالی

رقابت بین سطوح سیاسی و نظامی در سرزمین‌های اشغالگران همچنان در حال افزایش است؛ برخی از رهبران نظامی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی سکوت خود را در قبال نتانیاهو و گروه حاکم او شکسته و از عملکرد سیاستمداران به ویژه نتانیاهو و فقدان برنامه راهبردی برای این جنگ و ناامید بودن پایگاه ارتش که تهدیدی برای انسجام آن است انتقاد کردند.

امجد شهاب، تحلیلگر سیاسی در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: همه می دانند که نتانیاهو می‌خواهد جنگ را تا جایی که ممکن است طولانی کند تا او و متحدان افراطی اش تحت شعارهای دروغین در قدرت باقی بمانند.

بازتاب این رقابت سیاسی و امنیتی در داخل تشکیلات رژیم اشغالگر به بی‌اعتمادی فزاینده در اسرائیل تبدیل شده که به تظاهرات گسترده در تل‌آویو، حیفا و چندین منطقه منجر شد که مهمترین آنها تحصن خانواده های اسیران جنگی و زندانیان اسرائیلی در برابر خانه نخست وزیر رژیم اشغالگر در قیساریه در سرزمین‌های اشغالی برای تحت فشار قرار دادن وی برای توقف جنگ و انعقاد معامله مبادله اسیران، محاکمه وی و درخواست برای استعفای وی بود .

به گفته ناظران، روند اعتراضات در داخل اسرائیل علیه نتانیاهو و کابینه افراطی او با توجه به وضعیت سردرگمی و ناکامی حاکم بر نتانیاهو و شورای جنگ اودر حال افزایش است و برخی از اعضای آن تلاش می کنند تا قبل از سقوط مورد انتظار از آن فرار کنند.

شرایط کنونی رژیم اشغالگر اسرائیل، یکی از خطرناک‌ترین و بدترین مراحل است برخی فرماندهان نظامی هشدار می‌دهند که ارتش کاملا ناامید شده و فضای داخلی اسرائیل نیز دچار اختلاف و تشتت شده است .

پربیننده ترین خبرها