رئیس هلال احمر اسلامی خواستار توقف جنگ غزه شد

سه شنبه 3 بهمن 1402 - 20:52

رئیس کمیته بین‌المللی هلال احمر از کشورهای اسلامی خواست برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بکوشند و کریدورهای امن را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری به مردم فلسطین باز کنند.

العالمایران

«علی محمود بوهدمه» در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: نشست بسیار مهمی برای حمایت از برادرانمان در فلسطین از سوی هلال احمر ایران برگزار شد، آنهم در این شرایط دشوار که مردم غزه در نتیجه تجاوزات ددمنشانه اسرائیلی با آن مواجهند.

وی افزود: این نشست با حضور نخبگان بشردوست به ویژه هلال احمر تعدادی از کشورهای اسلامی به منظور بررسی ارسال کمک های بشردوستانه به فلسطین، تلاش برای رفع موانع در این مسیر، محکوم کردن نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین به ‌ویژه در غزه به خاطر حمله به بیمارستان‌ها و کشتار غیرنظامیان و حتی امدادگران برگزار شد.

بوهدمه تصریح کرد: این جنایات نقض آشکار حقوق بین الملل بشردوستانه و تلاشی برای وادارسازی اهالی غزه به مهاجرت است که در قوانین بین المللی محکوم شده لذا اکنون درصدد تشکیل کمیته ای برای تهیه اسناد آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می ‌کنیم تا کشورهای اسلامی را نسبت به اهمیت همبستگی با غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن و توقف جنگ غزه متنبه کنیم، جنگی که تاکنون ۲۵ هزار شهید و 80 هزار مجروح و مفقود که عمدتا از زنان و کودکانند، انجام شده است.

رئیس کمیته بین المللی هلال احمر گفت: این همایش بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد فرصتی برای همکاری میان نخبگان جهت کمک به مردم فلسطین می شود.

بوهدمه خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای بزرگ موضعی بسیار منفی داشتند، اما کشوری مانند آفریقای جنوبی با همکاری کشورهای مختلف علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری اقامه دعوی کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها برای غزه کمک ارسال کردند اما رژیم صهیونیستی از ورود آن به غزه جلوگیری کرد، لذا از جامعه جهانی می خواهیم به رژیم برای رسیدن این کمکها فشار بیاورند.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌ها، انبارهای آنروا و کانال‌های توزیع کمک‌ها هدف واقع شدند که تأثیری منفی بر اوضاع غزه داشت پس باید برای رفع این موانع و رساندن سریع کمک‌ها به غزه تلاش نمود.

بوهدمه اولویت فعلی را توقف جنگ غزه و همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای مشابه در این مسیر دانست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها