پنتاگون: حملات به عراق، در واکنش به حمله به عین‌الاسد بود

پنتاگون: حملات به عراق، در واکنش به حمله به عین‌الاسد بود
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 02:19

وزیر دفاع آمریکا بامداد چهارشنبه گفت که در واکنش به حمله موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادند.

العالم - آمریکا

بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع گروه‌های مقاومت در غرب عراق، دولت واشنگتن رسماً مسئولیت این تجاوز نظامی را پذیرفت.

یک مقام نظامی آمریکایی بامداد چهارشنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور هم‌اکنون مشغول انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در غرب عراق هستند.

الجزیره به نقل از مقام آمریکایی گزارش داد که حملات به کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به عملیات‌های اخیر علیه پایگاه‌های این کشور انجام شده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این حملات را در واکنش به زخمی‌شدن تعدادی از نیروهای این کشور بر اثر حملات موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد انجام دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «به ۳ پایگاه گردان‌های حزب‌الله در عراق که تحت حمایت ایران هستند، به‌صورت یکجانبه حملاتی را انجام دادیم».

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده در پاسخ به هدف قرار دادن سربازان آمریکایی حملات جدیدی را در عراق انجام داد».

طبق گزارش‌ها، آستین در این بیانیه تهدید کرد: «از اتخاذ اقدامات بیشتر برای دفاع از منافع خود تردید نخواهیم کرد ولی به دنبال تشدید درگیری در منطقه نیستیم».

دولت آمریکا در حالی به سادگی تجاوز نظامی و غیرقانونی به خاک عراق را توجیه می‌کند که چندی پیش مدعی شده بود عملیات موشکی اخیر ایران علیه مواضع گروه‌های تروریستی - که حملات جنایتکارانه‌ای را داخل ایران انجام داده بودند - ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است.

با این حال، مقاومت اسلامی عراق تاکنون ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا را در شرق و شمال شرق سوریه و در غرب و شمال عراق هدف حمله پهپادی و راکتی قرار داده است. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان توقف تجاوزات علیه غزه به حملات خود ادامه خواهد داد.

پیش از این، گروه مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه گفت که حملاتی را به پایگاه آمریکا در سوریه و مواضع صهیونیست‌ها در بندر اشغالی اشدود انجام داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها