العامری: دولت عراق اقدامات فوری برای اخراج نظامیان آمریکایی انجام دهد

العامری: دولت عراق اقدامات فوری برای اخراج نظامیان آمریکایی انجام دهد
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 16:38

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «نبنی» در مجلس عراق بار دیگر از دولت این کشور خواست که اقدامات فوری و قاطع برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی از این کشور انجام دهد.

العالم - عراق

به نقل از دفتر رسانه ای رئیس ائتلاف «نبنی»، « هادی العامری» در بیانیه خود افزود: جنایت پلید نظامیان متجاوز آمریکایی در هدف قرار دادن بخشی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی در شهر «القائم» و منطقه «جرف النصر» عراق را به شدت محکوم می کنیم.

وی در این بیانیه آورده است: ما همچنین درخواست خود را از دولت عراق برای انجام اقدامات فوری و قاطع جهت پایان دادن به حضور همه نظامیان خارجی از عراق تکرار می کنیم.

رئیس ائتلاف نبنی افزود:‌ ما بر موضع خود در مورد این حضور که به تهدیدی برای امنیت و سلامت مردم عراق و نقض آشکار حاکمیت ملی عراق تبدیل شده است، تاکید می کنیم.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق حضور دارند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، یعنی دو روز پس از اقدام تروریستی دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

پیشتر نیز دولت عراق در بیانیه ای ضمن محکومیت حمله ارتش تروریستی آمریکا به مقرهای سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که به منظور حمایت از حاکمیت عراق در سطح بین المللی از واشنگتن شکایت می کند.

پیش از این نیز قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن حمله ارتش آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی، آن را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست.

دولت عراق همچنین از تشکیل کمیته ای به ریاست مشاور امنیت ملی خود برای جمع آوری شواهد و مدارک و به منظور حمایت از موضع عراق در سطح بین المللی درخصوص شکایت خود علیه واشنگتن خبر داد.

ارتش تروریستی آمریکا نیمه شب گذشته به مقرهای الحشد الشعبی در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهر القائم در مرز عراق با سوریه حمله کرد که در جریان آن دستکم دو نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها